Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 560 ggr
aggeelin
1

Parkering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker du om det här sättet att parkera? Fem platser tas upp. Nu på vintern är inte parkeringen full men den snöfria tiden på året är det här sättet att parkera mycket vanligt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2

Vad är det med folk….

/Maria

[Stockholmare]
4

Anledningen att man gör så är för att inte få sin cykel stulen. En stor del av cyklar som blir stulna står i dessa cykelställ. Låser man fast cykeln i ramen istället blir det svårare för cykeltjuven att bära bort cykeln. Många kommuner byter ut cykelställen mot högre där man kan låsa fast cykeln i ramen och på så sätt göra det svårare att ta cykeln.

aggeelin
2

#2 Det finns flera cykelställ där cykeln kan låsas fast så utan ast uppta andras platser.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Stockholmare]
2

#3 Dom cykelställen på bilden knäcker även framhjulen.

Maria
3

Man kan ju inte parkera bilen på bredden bara för att man är rädd för skador på dörrar t.ex. Man får hålla sig till vad som finns tillbuds annars får man väl promenera eller använda andra färdmedel.

/Maria

[Stockholmare]
3

#5 Det finns ingen parkeringslag på hur du ska ställa cykeln vid ett cykelställ. 

Ser dagligen bilister parkera vid cykelfält trots stoppförbud deras ursäkt är att dom bara ska in i affären 5 min. Borde inte bilister gå eller använda andra färdsätt?

Maria
4

#6 Det finns ingen lag men det finns väl sunt förnuft😉

/Maria

Soligajag1
1

#7 Håller med dig Maria , Sunt förnuft är väl inte så svårt . Skulle jag se en sån parkering skulle jag Nog säga till , om cykel ägaren kom. 👹

HH 🙂

[PeterTM]
2

Jag hade blivit rätt sur om jag skulle parkera och nån ställt sig på tvären, det är rätt uppenbart att det inte är avsikten, sen får det vara vilket fordon det vill. Jag är inte en ilsken person, men att ta sig den rätten och därmed tvinga andra att lösa ett problem som egentligen inte finns - dvs att man inte får plats. Jag hade definitivt gjort något åt saken.

Många cyklister nuförtiden skapar sina egna regler på bekostnad av andra människors rättigheter. I morse var det snöslask i stan och många cyklister valde att cykla på bilvägen fast det finns en cykelbana, flera av dem saknade både ljus och reflexer. Jag begriper mig inte på sånt beteende.