God morgon söndag 7 januari
God morgon!
Vi har 12 minus här idag. Gammelhunden muttrade surt när vi skulle ut på morgonrastning. Han var väldigt snabb med att uträtta sina behov och det var ovanligt kvicka tassar på 12-åringen när han skulle in i värmen igen. 😃
Hoppas alla får en fin söndag!
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Godmorgon🙂
Jag trodde jag skrev en morgontråd i morse men jag har nog inte klickat på publicera haha.
#0 Oj så kallt. Jag tycker det räcker med våra -8 grader. Brrr
Min man jobbar idag och jag ska inte sätta näsan utanför dörren.
/Maria
Morrn! Kallt här med, -8 och klarblå himmel. Solen kämpar sig upp över trädtopparna. En vacker morgon.
Idag känner jag mig mör efter sången igår. Vi stod väldigt mycket, två timmar under övningen och sedan tog framförandet en timme till. Så det känns i ryggen idag men det var alldeles fantastiskt. Kyrkan var fullsatt.

God morgon!
När solen lyser in genom fönstret så här på morgonen, då känner jag hur ljustörstande jag är efter alla dessa gråa dagar!
Ett ord på vägen?
"Ibland är livet som en promenad med grus i skorna!"
Godmorgon! Här ser det bara ut att vara 3-4 grader och solen skiner. Solen skiner in och ger ett, för mig, obehagligt ljus. Den här årstiden gillar jag inte sol som skiner in. Ska försöka ta mig ut på promenad istället.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag gillar heller inte det kalla ljuset som blir på vintern när solen skiner.
Dessutom så ser man helst plötsligt att man måste dammsuga, tvätta fönster, damma med mera😃
/Maria
#5 tänk att det finns någon mer som har samma upplevelse! Folk tittar alltid konstigt på mig när jag säger att vinterljuset är obehagligt.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Kom precis hem från en promenad på 1,5 timme. Började med -7. Nu -3. Som & blå himmel. Hade behövt solglasögon. Jag är känslig för allt ljus. Även lampor. Har alltid markisen nere & lampor släckta. Brukar skämta att jag är en vampyr 😁 Även att jag vet att det beror på en av mina sjukdomar. Känslighet mot ljus & värk i ögonen
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag är också ljuskänslig, det skär liksom in i hjärnan på mig. Gäller båda solen och starka lampor. Höga gälla ljud har jag också riktigt svårt för. Jag är en känslig människa helt enkelt. 😊
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Ljud funkar inte heller. För att ha 2 söner har vi det nog väldigt tyst hemma. Inte hög volym på Tv:n heller.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
God morgon!
ca -1 här idag. Var -6 i natt.. Sovit över 10 timmar nu (blir närmre tolv om man räknar det jag somnade på soffan igår kväll innan jag lade mig). Känns jättemycket, men å andra sidan är jag ju också förkyld, så borde inte tänka på det..
Blir väl o fortsätta mitt långa filmmaraton här, som pågått nu sedan jag blev dålig tidigare i veckan.. Sett 2-3 filmer per dag.. finns ju inte så mycket annat man orkar eller kan göra ändå när man är sjuk + har foglossning. Hunnit med o se många filmer jag missat ändå, så det är ju positivt! :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
God eftermiddag 🙂
Här är 4 minusgrader och på förmiddagen soligt, men nu har det mulnat på. Jag gillar solljuset på vintern, men det kräver snö för att vara behagligt, när det är barmark vintertid blir allt fult.
God eftermiddag. Här är det 7 minusgrader och i förmiddags strålande vackert väder med sol och blå himmel.
Älskar solljuset på vintern, vare sig det är snö eller ej. ☀️🙂