Glad för småsaker
Idag är jag glad för att ha tvättmaskin inne🙂
Vi har ju bott i många år med endast tvättmaskin i anslutning till lägenheten och då var det alltid besvärligt med att boka tid och att springa fram och tillbaka eller upp och ner i trappor.
Har ni några småsaker som gör er extraglada idag eller andra dagar?
/Maria
Jag är ganska bra på att uppskatta dom små sakerna vill jag påstå, fast jag tycker inte alltid dom är så små egentligen. Det är så mycket man tar för givet så därför försöker jag vara glad och tacksam över det jag faktiskt har och inte jämföra med vad andra har. För då ligger jag ofta i lä kan jag lova.
Jag är tacksam varje gång jag tvättar att jag faktiskt har en egen tvättmaskin, samma med diskmaskinen. Jag tackar min bil varje gång jag kommer hem och den har funkat som den ska (min man tycker jag är fånig! 😃) . Jag är väldigt glad i mina fårskinnstofflor som jag fick i födelsedagspresent som håller mina vanligtvis iskalla fötter varma. Jag älskar min vattenkokare som kokar vattnet till rätt temperatur så teet bli perfekt bryggt. Jag är tacksam över mina ben (och jag struntar fullständigt i att dom inte är långa, slanka och vackra) som gör att jag varje dag kan vandra i "mina" älskade skogar. Osv osv…
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Jag är extra glad över att få vakna upp utan smärtan från foglossningen som jag hade igår. Igår hade jag så ont så jag grät, idag känner jag inte av mycket alls. Det är jag superglad över! :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Håller med Fransu. Är också glad och tacksam över det jag har. Känner inte att jag saknar något. Visst hade det varit trevligt med lite mer pengar och kanske en lägenhet med ett större - och mer välplanerat - kök, men jag har så jag klarar mig, och jag har tak över huvudet. Det är jag otroligt tacksam över.
Tackar också för "småsaker" som att det ljuset slår om till grönt precis när jag kommer fram till korsningen, att det står en doftande syrénbuske på vägen jag går, att det inte regnar just när jag är utomhus trots att det öste ner fem minuter tidigare, etc. etc.
Om man inte fokuserar så mycket på vad man inte har, så har man så mycket att vara tacksam över.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag är också glad över vår diskmaskin. Det är vår allra första diskmaskin och vi har bott här sedan 2006 så det var många år vi var utan.
/Maria
Jag tror också att det gör gott om man kan uppskatta småsaker här i livet.
/Maria
Jag är glad för att solen skiner och för att jag har en hemmagjord chokladpudding i kylen 😛