ICE
Har ni skrivit in ICE (In Case of Emergency) i er telefonlista i mobilen?
Det är ett bra tips och jag har gjort det sedan länge.
https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Mer-om/ICE---nodnummer-till-anhoriga-i-mobilen/
/Maria
Jajamensan.
// Harley
#1 Så bra😉
/Maria

Jomänvisst, och så har jag förvarnat de personerna också! Men dom skrattade bara bort det. Den dagen den sorgen! Men det kan komma överraskande fort!
Dessutom har vissa telefoner appar som går att komma åt utan lösenord, avsedda för att ha just ICE-nummer, läkemedelslista, sjukdomar mm i. Hjälper ju annars inte att ha ICE om telefonen är låst.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#4 Det står om det i länken😉
/Maria
ICE-nummer har jag lagt in sedan tidigare, men det hjälper ju inte om telefonen är låst. Har laddat ner en app nu och lagt in så att det går att komma åt den även om skärmen är låst. Tack för påminnelsen. 👍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Japp. Det har jag haft i många år.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Det har vi haft i många år och varken jag eller maken har våra mobiler låsta.
Japp. På min mobil finns en särskild funktion för det som man når utan att behöva låsa upp skärmen. Så jag har skrivit in ICE-nummer samt lite medicinsk information om mig. Sen har jag en lapp med det i plånboken också, tillsammans med mitt donationskort.
Bra påminnelse :)
//Jessie
Min mobil är för gammal för det. Om något händer mig får de ringa någon i telefonlistan.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#10 Fast det är ju i telefonlistan man lägger in ICE😉
/Maria
Det har jag haft inlagt i listan sen knapptelefonens tid. Har lagt in både mannen och sönerna. Känns skönt att ha den säkerheten.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet