Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 604 ggr
Maria
1

Sömn

Brukar ni sova hela natten?

Jag själv är ju oftast uppe ett par gånger varje natt då vår gamle katt Moritz alltid väcker mig. Jag har inga problem med att gå upp och ge katterna mat, kissa, eller annat för jag somnar om lika lätt.

Hur är det med er? Har ni en god nattsömn?

/Maria

Fridaaaa
0

Sällan sovit en hel natt sedan precis innan sommaren.

Sommartid vaknar jag ofta tidigt och somnar sent. Och sedan blev jag gravid precis innan sommaren, så när hösten kom, så  blev det att jag vaknar på nätterna eller inte kan sova alls :S

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carrosh
0

Är också gravid och sover inte nätterna igenom nu. Man vaknar ett par gånger och behöver springa på toa eller så tar det en stund att somna för att bebis för liv i magen när man lagt sig. 😃

Men innan jag blev gravid så sov jag nätterna igenom, sov som en stock. Den tiden är väl för evigt förbi nu, gissar jag… 😂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Leifsdotra]
0

När jag är långledig sover jag oftast hela natten utan problem, men inte annars. Det är kopplat till min fibromyalgi som alltid är bättre vid långledighet. I vanliga fall vaknar jag ofta pga myrkrypningar i benen framför allt. Kan också vara värk som väcker mig.

Maria
1

Jag brukar säga att sova är en talang jag har😃

/Maria

Fridaaaa
0

#4 Min sambo brukar jag säga har den med ;) Han kan sova när som helst på dygnet haha :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
0

Ja, det är väldigt ovanligt att jag inte sover hela natten. Oftast däckar jag totalt när jag somnar och sover väldigt djupt sen. Har sovit igenom brandalarm, hunden som vrålskäller, arbetare som jobbade på taket ovanför mig och massa annat :) 

När jag bodde hemma/sover hos mamma, så händer det dock att katten väcker mig. Trots att jag sover så djupt så vaknar jag lätt om någon rör sig i mitt rum och absolut om katten hoppar upp i min säng. Men då gosar eller leker jag en stund med henne, sen somnar jag om igen. Brukar inte vara något problem. 
Men jag tycker det är lite lustigt att jag vaknar av det så lätt, men inte andra ljud. Min mamma kan duscha (badrummet är bredvid mitt rum), storstäda huset, laga mat/baka och föra oväsen hur mycket som helst utan att jag hör det, men om hon smyger in i mitt rum för att lämna tvätt så vaknar jag.

//Jessie

Fransu
0

Jag dricker alltid en kopp te strax innan läggdags och det gör att jag behöver gå och kissa 1-2 gånger per natt. Jag tänder aldrig i badrummet för att inte vakna till för mycket. Brukar inte ha problem att somna om, så länge det inte finns några störande ljud.

Jag är väldigt lättväckt. Jag har både en man och hund som snarkar vilket kan vara mycket störande vissa nätter. Har jag tagit Lergigan mot yrsel/illamående sover jag oftast ganska hårt och är inte lika lättväckt.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

citytjejen
0

Brukar sova gott och vaknar ibland en under natten för att kissa. Vi har vårt ssovrum helt mörklagt på natten och vi sover väldigt bra då, båda två 🙂

/Christina

Tarotstollan
0

När jag väl går och lägger mig så brukar jag somna väldigt fort och så sover jag mellan 2 - 3 timmar, dags för toa eller katterna väcker mig. Sen somnar jag om och så fortsätter det tills jag känner att jag orkar upp.
Det finns undantag när jag inte kan somna ordentligt och bara har ytlig sömn hela tiden, jättejobbigt för då har jag egentligen inte sovit på hela tiden känns det som.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
0

Jag sover som en stock när jag väl somnat , sover 6 timmar , sen är jag utsövd . När man Setat i skolbänken en hel dag så somnar Jag gott sen på kvällen . Ikväll ville jag Lassgård på 1:an , 😀 Så bra!!

HH 🙂

Dioramabyggare
0

Eftersom jag har "överkännslig" hörsel vaknar jag väldigt lätt, och dessutom har jag sedan en och en halv vecka vaknat på efternatten av tillfällig tandvärk (jag anar att den beror på att jag omedvetet biter ihop käkarna i sömnen (sannolikt beroende på stress). Då går jag upp, tar en värktablett och efter tio, femton minuter är värken borta, och då somnar jag igen på bara några minuter.

flocken
0

Sömn.. Är xtremt kvällstrött. Sommar oftast mellan 20.30- 21.30. Vaknar oftast några gånger o går på toa eller för att jag har ont. Går upp mellan 04-05. Då klarar min kropp inte mer. Är jag ledig & tagit xtra värktabletter kan jag sova till 06. Sover sen oftast mellan 11.30- 13.30 på dagen. Lyckas jag inte sova så vilar jag iaf. Annars fixar jag inte em &kvällen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fransu
0

#12 Får du mer smärtor av att ligga ner? Låter jobbigt hur som helst.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

flocken
0

#13 ja tyvärr. Det bästa är att röra på sig. Men funkar inte dygnet runt. Även svårt att sitta för länge. Ofta uppe & går i huset på nätterna för att lindra värken

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering