Ni som jobbar...
Ni som jobbar. Har ni tagit ledigt några mellandagar?
Jag själv är ledig ända till 8 januari😉 Min man jobbar så klart. Han har väldigt svårt att ta ledigt. Inte för jobbets skull utan för att han tycker om att jobba haha. Han har alltid varit sån. Haft hur mycket ledighet som helst i "lager" eller komptid som han aldrig tar ut.
/Maria
Jag jobbar inte… Idag är min första lediga dag kan man säja. Slutade mitt förvärvsarbete i fredags så nu har jag mitt företag hemma att koncentrera mig på. Fast jag tog inte ledigt i mellandagarna. Jag jobbade annandagen bl a. Tog ledigt från mitt företag men börjar idag igen. Full rulle i arbetsrummet!
#1 Då får man gratulera till "nya jobbet"🙂
/Maria
#2 Man tackar fast det är inte så nytt, haft företaget i över 25 år. Fast lite nytt att inte behöva åka iväg tre dagar i veckan. Så det känns lite konstigt idag. Elsa är glad, hon behöver inte vara ensam någonsin igen. (Hunden)
Jag är ledig fram till den 15:e så det känns lyxigt. 🙂Men jag kommer att börja jobba lite smått hemifrån nästa vecka har jag tänkt.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Nej, jag tog inte ut någon extra ledighet utöver det schema jag har.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Min sambo var ledig i mellandagarna, börjar idag.
Jag är helt ledig nu, inget mer vikariejobb, orkar inte jobba mer pga graviditeten :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har varit ledig från 22 december, men jobbade hemifrån 28 dec, så idag är första dagen jag är på plats på jobbet sedan 21 december. Hundarna orkade inte vakna när jag gick upp så jag fick ingen morgonpromenad före jobbet idag😃
Tog ledigt den 23:e och den 26:e. Men jobbade som vanligt den 28:e. Jobbar ju inte varje dag, så tog bara ledigt när min familj var här.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Tog ledigt veckan innan jul, men jobbade mellandagarna. Från och med igår är jag dock arbetslös så jag behöver inte ta ledig den här veckan. 😉
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Tanken var att jag skulle ha varit ledig i mellandagarna förra veckan. Men veckan innan var jag hemma några dagar på grund av att min mage bråkade ordentligt (inflammation i magsäck och matstrupe). Så jag jobbade i kapp i förra veckan. Jobbar denna veckan också.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Tog ledigt mellandagarna. End pga att hunden lider av posttraumatisk stress så Vi flydde ut till stugan där ingen smäller raketer. Började jobba idag & så härligt att träffa alla hundar igen
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag jobbar hårt med att hålla mig vid liv varenda dag 😃 kan jag lite skämtsamt säga, men det ligger sanning i det. Jag har gått i så kallad "livsuppehållande vård" i snart 28 år och tillhört tre medicinska högriskgrupper i mellan 10 och 50 år beroende på vilken av högriskgrupperna man talar om.
Därför "jobbar" jag jämt, men jag är också ledig jämt. Jag har tre långa dialyspass varje vecka, med resorna inräknade blir det 30-timmarsvecka. Jag kan aldrig ta ledigt från det, men å andra sidan har jag normalt 4 lediga dagar i veckan, om det inte är något annat sjukhusrelaterat som ska göras, för då måste jag använda lediga dagar till det.
Å så skönt det låter med ledighet! Peter, du klarar ditt jobb bra - det är inte många som skulle klara ditt jobb.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag skulle ha jobbat. Men blev istället sjukskriven efter en bilolycka. Förhoppningsvis är jag tillbaka på jobbet på måndag.
Nej vi får inte ta ledigt vi har högsäsong under jul/nyår vi har bara haft stängt röda dagar.