Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 684 ggr
Maria
1

Godmorgon torsdag 28 december

Godmorgon på er från ett Göteborg i hällregn.

Moritz ville inte att jag skulle sova längre idag😉

/Maria

aggeelin
1

Godmorgon! Här regnar det. Helt onödigt om du frågar mig. Just den här årstiden borde nederbörden bestå av snö. Så Moritz vill ha sällskap Maria? ;)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Passar på att ha det lite mysigt innan jag ska till jobbet. Det röda ger energi upplever jag.

Maria
2

#1 Haha jag han är ju som bekant en mycket krävande katt. Han ger sig aldrig😃 Det är ju delvis mitt eget fel som alltid till slut fallit till föga så jag har numera resignerat.

Han får vara så galen som han vill hans sista tid här i livet😉

Jag tror inte han blir så mycket äldre. Han är så mager och han missar ibland när han hoppar och jag märker att han inte klarar av saker lika bra som den "lille"

Vi har bestämt att inte utsätta honom för nya undersökningar där man tar urinprov genom buken bland annat. Han slipper att äta njurkosten som han avskyr utan han får äta det han mest tycker om.

Så länge han är lika galen som vanligt, kissar och bajsar som han ska och att jag ser att han inte har ont så får han hållas annars åker vi direkt.

/Maria

aggeelin
1

#3 ja det är väl bra om han får ha det så bra som möjligt. Det är svårt när familjemedlemmar går mot slutet men det hör till livet.

Maria
1

#4 Javisst är det så men samtidigt brottas jag med det här beslutet att inte utsätta honom för mer tester. Innerst inne har jag bestämt mig men samtidigt så vacklar jag ibland.

/Maria

aggeelin
1

#5 svåra beslut!

aggeelin
1

#5 svåra beslut!

Soligajag1
2

#0 Förstår att det är ett jobbigt beslut ! Moritz är , har varit en Familje medlem i många år . Men snälla Maria , Låt inte han få lida OM du märker att han inte orkar , längre. Lycka till! Han är så fin , Moritz ! 😀😻 Ha en trevlig Torsdag ! Kram 😀🌺

HH 🙂

Maria
1

#8 Absolut inte. Då åker vi med en gång.

Så fina dina katter är.🙂

/Maria

worst
1

God morgon!

#3 Ja, gamla katter… ja, även unga katter, är ju stora personligheter, och det är ju det som är charmen! Här hos syrran har jag tre att studera närmare!   😃

Här är det mörkt och grått och jag är extra trött, men hoppas att jag piggar på mej snart!

JMW
1

God förmiddag! Jag har precis förberett och startat en köttgryta med glöggsmak i min Croc Pot. Färdig om 7-8 timmar. 

Idag ska jag börja med ett jättejobb som ligger i arbetsrummet. Känns så skönt att kunna lägga tiden på det när jag imorgon gjort min sista jobbdag ute. 

Grått som tusan här och liksom inte riktigt ljust. Hela 4 grader dock.

Maria
4

Här kommer en bild på den gamle galningen ;-)

/Maria

Maria
4

Här är en bild på hans numera raggiga päls som liksom delar sig.

/Maria

[PeterTM]
3

God middag 🙂

Här regnar och isen ligger på uppfarten och på alla våra gångstigar, det är mer eller mindre omöjligt att ta ett enda steg för mig utomhus nu. Sparken förhindrar visserligen att jag går omkull, men det är så halt att fötterna åker bakåt innan sparken åker framåt, så jag kommer ingenstans.

Mår fortfarande lite tjyvis efter debacklet igår natt, har ingen ork alls, men måste ta itu med ditt och datt ändå. Snart kommer vår kinesiske utbytesstudent och då kan det inte vara verkstad i gästrummet 🙂

Vår ena katt, Caesar, är ofattbart krävande. Han ska vara med överallt oavsett vad man gör. Om han tycker att han bli åsidosatt börjar han "tuta" direkt och han kastar sig raklång framför fötterna hela tiden när man försöker gå. Jag har råkat trampa på hans svans och tassar ett par gånger och då skriker han och blir otroligt förnärmad, men lär sig inte ändå att mina fötter kan vara farliga. Han gör om det igen och igen hela tiden.

Maria
4

När vi rensade farsans grejor i rummet på hemmet hittade jag en tavla jag målat föreställande vår sista tax Higgins. Det var ju lite kul att den fanns kvar.

/Maria

Maria
1

Nu har vår son varit här och hjälpt oss att koppla in vår nya Apple-TV som vi fick i julklapp. Vi har haft en sådan innan men denna hade en massa nya appar och hur mycket som helst att gå igenom. Så roligt🙂

/Maria

Fransu
2

God kväll!

Det har varit fullt upp idag. Först var jag på jobbet. Sen hem och förbereda för att svärföräldrarna skulle komma på besök. Nu har jag precis diskat undan det sista. Ska snart duscha, dricka mitt kvällste och krypa till kojs. Upp tidigt imorgon igen för att jobba sista gången för i år.

Jag blir sugen på att skaffa katt när jag ser bilder på era fina missar. ❤️

Vilken fin tavla på Higgins. Målar du mycket Maria? Du har talang! 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
1

#17 Katt kan aldrig bli fel😉

Jag målade en del förr men det var längesedan sist. Jag har inget kvar heller.

/Maria

[[eskils_]]
1

#15 Fin tavla!

Instämmer med #18, katt kan (nästan) aldrig bli fel!

JMW
0

Jodå, katt KAN bli fel. 😉

Fransu
0

Åh, om jag inte vore allergisk hade vi haft minst en katt här hemma. Jag blev pälsdjursallergiker vid 30 och katter är dom djur jag reagerar starkast på. Vi hade katter när jag växte upp och det var hur mysigt som helst. Så jag saknar att ha katt.

En vän till mig har orientalkatter som inte har någon underull. När jag har varit och hälsat på så har jag inte känt något. Och för några år sedan var vi och hälsade på en uppfödare med sibirisk katt som ska en del allergiker kan tåla. Där kände jag faktiskt heller inget. Så kanske hade det kunnat funka, men jag vågar inte riktigt chansa. Tänk om allergin kommer efter några veckor man haft katten. Hade varit för hemskt.

Jag får vara glad över att inte känner av våra fällfria hundar överhuvudtaget.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[PeterTM]
0

Jag skulle aldrig välja att ha katt om jag levde ensam enbart pga den där jäkla lådan 😃

Nu finns som tur är andra i familjen som kan ta hand om den, men till och med min fru säger att två katter är gränsen just pga lådan.

aggeelin
0

#22 Jag är van att städa två lådor efter två katter så det går bra. Men för den ovane kan det vara lite läskigt ;)

Tarotstollan
1

Då tyckte jag det var värre att plocka upp efter kompisens hund som jag var ute med ofta! Det där mjuka, varma och bara en plastpåse emellan fingrarna och det…..😉😃
Till kattlådan använder man ju en spade!!!😂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[PeterTM]
0

#24 Jag har ju oerhörda problem med lukter till följd av min njursjukdom, så jag måste lyfta ut lådorna på bron utanför huset för att klara av att rensa dem utan att kräkas.

Av samma anledning har jag fått sluta med jakt, klarar inte av att öppna ett vilt eller att stycka det utan att kräkas. Hund kan jag inte ha av bland annat samma skäl, lukten av skiten.

Tarotstollan
0

Jag var lika dan innan, när vi hade hund. Tänk första gången han kräktes och jag skulle torka upp det….🤪
Jag hade en spann för hans kräk och en för mitt!🤮😃
Friska människor vänjer sig med tiden vid sådant äckligt, till ett visst mått men är man sjuk är det nog annorlunda.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!