Julpyntat?
Nej vi har inga julsaker framme alls mer än stjärnor i fönstren och ljus ute.
Vi ska ju inte ha någon hemma hos oss under julen och själv är jag inte så noga.
Jag gissar att det blir mer nästa år då lille barnbarnet är större. Då får jag plocka fram allt jag har😃
/Maria
#2 Just precis! Här med!
Vilken fin ren🙂
/Maria
#5 Han känner sig så fin i sin julskrud. 😉
Bara adventsljusstakar framme än så länge. Ska städa och plocka fram mer imorgon
Ska börja imorgon. Granen klär jag nog inte förrän på lördag.
#4 Den kyrkan ser exakt ut som min. Går den att skruva upp, så att den spelar Stilla natt?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Har fått upp nästan allt pynt. Det är bara lite kakeldekor i köket som ska upp också. Plus att jag ska klä granen, men det hade jag ändå inte tänkt göra förrän imorgon.
Så här ser det numera ut på toaletten. 😉😃
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#11 Haha, julpyntar du på toa😉
/Maria
#14 Käre nån vilket jobb haha😃 Hur länge har du sakerna uppe?
/Maria
#15 Till tjugondedag Knut (eller snarare helgen innan eller efter, beroende på vilken som är närmast). I år är det ju Knut en lördag, så då plockar jag ner det på "rätt" dag. 🙂
Kan också tala om att jag faktiskt inte pyntar lika mycket nu som jag gjort tidigare. Orkar helt enkelt inte sätta upp allt längre, men lite pynt för mig är förmodligen väldigt mycket för de flesta andra. 😃
#16 Ja jämfört med mig är det gigantiskt mycket😃
/Maria
#17 Och då har du ändå inte sett resten av lägenheten. 😃
#11 Vad glad jag blev av din toalett! 🙂 Aldrig sett en julpyntad toalett innan tror jag.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Det enda julpyntet vi hade på toa förr var en apelsin med itryckta neljikor på handfatet.
/Maria
#19 Tack. Ja, det är rätt trevligt att komma in där när det är så juligt.
#20 Det kan nog behövas ibland - inte bara till jul. 😉
Jättefint! Jag pyntar på toa också med kakeldekor och andra plast dekorationer som är vattensäkra.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#24 #25 Så fint🙂
Jag luktar sill upp till armbågarna nu efter att ha fileat saltsill och pillat med Janssons frestelse😃
/Maria
Tack Maria. 🙂
Carmarino Du kan konsten att julpynta. Du ser ut att ha det riktigt julmysigt hos dig. 🙂
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Tack Fransu. Har lärt mig av min mor. Hon var en mästare på julpynt. Kommer inte ens i närheten av henne. Vi hade en jättestor lägenhet när jag var barn, och det var julpyntat i varje vrå. Så det är nog därifrån min förkärlek för julen kommer.
Kan ju säga att jag inte tvekade särskilt länge när jag fick frågan om jag ville ta över värdskapet för Julen iFokus. 🙂
Jadå, nu är allt klart. Vi trodde att Caesar skulle vara värst på granen, men det enda han har "snott" är ett glittersnöre. Livia däremot, får vi hålla mer koll på. Hon sätter sig på bakbenen under granen och sträcker upp framtassarna för att gripa tag i pynt, men det har gått mycket bättre än vad vi befarade. Här är årets gran 🙂
Vilken tjusig gran. Håll koll på glittersnörena så att inte katterna börjar äta dem. De kan skära sönder tarmarna på katterna.
Oj vilken vacker gran🙂
/Maria
#33 Han gillar att släpa runt sånt. Han brukar ta tunna halsdukar och annat och släpa runt, men han tuggar inte på dem. Samma med spöleksakerna, han drar runt dem överallt. Honkatten är helt ointresserad av såna grejer, hon gillar att leka med gamla sugrör, såna tjocka som man använder till smoothies.
#34 Tack Maria 🙂
Vacker gran Peter! Med paket under, som det ska vara. 🙂
Det var en läcker gran Peter!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#30 Så fint tomteland och ängelbordet!! Jultoaletten är riktigt häftig!!
#32 Så tjusig gran Peter .
Önskar er alla en mysig Annandag!! Kram 🤗
HH 🙂
#39 Tack. Ja, min mor var väldigt kreativ när det gällde sådana saker. 🙂