Godmorgon lördag 23 december
Godmorgon på er så här "dan-före-dopparedagen"🙂
Hoppas ni har allt under kontroll.
Idag ska vi göra sillsallad, kålsallad, äggost, janssons och gravlaxsås till laxen.
Vi ska också slå in julklapparna.
Hoppas ni får en fin lördag.
/Maria
Godmorgon Idag ska vi fira svärfar som fyller år. Städa av resten i huset, baka bröd. Hunden måste bada. Allt Detta med huvudvärk
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#1 Hoppas du kryar på dig.
Jag är så nöjd med att jag har fått jobbat undan så bra på jobbet denna veckan.
Jag registrerar benmärgstransplanterade patienter i ett europeiskt register och samlar in en mängd uppgifter på varje patient. För en nyregistrering så är det ungefär 10-12 A4 ark med uppgifter som ska registreras så jag lusläser journaler och labresultat. Patienterna följs dessutom upp efter transplantationen resten av livet så mitt arbete hänger på journalerna och hur utförligt de är skrivna och ibland så får jag vara detektiv när det gäller att hitta.🙂
/Maria
Morrn! Tittade förvånat på termometern när jag gick upp. Hela 5 grader! Igår kväll när jag gick och lade mig var det närmare -5.
Idag kommer dottern, då ska vi stöka tillsammans. Göra lite godis, fixa till skinkan, göra grönkålspaj mm mm. Ska bli mysigt att göra det tillsammans. Min pappa kommer förhoppningsvis över på en julfika.
Förr när vi hade våra "enorma" jular så var alltid 23 december den roligaste tyckte jag. Då lagade vi all maten tillsammans från morgon till sena kväll. Min bror bodde på landet då och de hade ett stort gammaldags kök med bakugn. Perfekt när det var många som lagade mat.
/Maria
God morgon!
Här blåser det ordentligt och är 8 grader varmt.
Vilket intressant jobb du har Maria. 🙂
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
#2 Minnet är kort. Jag skulle ju i mitt tidigare inlägg skriva att jag tycker ditt jobb verkar jättespännande. När jag skrivit mitt så var det jag läst tidigare borta… Ha ha.

Jag är så glad att lilla barnbarnets julklapp hann att komma fram innan julafton med tanke på allt man läser om försvunna paket och annan post.
/Maria
God eftermiddag 🙂
Här har regnat hela morgonen, det är ett par plusgrader. Snön går snabbt tillbaka, så kanske finns det bara någon enstaka fläck kvar till i morgon.
Här har det varit 8 grader varmt idag! Nästan för varmt när jag cyklade till affären.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Så nu har jag gjort färdigt gravlaxsåsen och nu är det bara äggosten som ska bli klar och julklappar som ska slås in🙂
/Maria
God kväller!
Bara en dag kvar! Syster min står just nu i köket och fixar med sillen. Anmärkningsvärt är att hon, som avskyr fisk, gör så god sill! Aldrig ätit någon sill som är så god! Och hon som inte ens tycker om det! Hon har även gjort senap, senap som ska användas dels till griljering, dels till köttbullarna och sen ska resten ätas som den är. Hennes senap är också riktigt smarrig!
Skinkan står i ugnen, den har sambon koll på. Jag ska göra köttbullarna imorgon - på över 3 kg nötfärs… och vi är 4 personer… 😃
Ska strax ut och fortsätta göra lite sällskap i köket - behövde lite ensamtid här en stund bara. Blir ju rätt intensivt med hela familjen här ett par dagar. 🤪
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!