Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 695 ggr
aggeelin
1

Godmorgon söndag 10 dec

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon sköna söndag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

flocken
0

Godmorgon Uppe innan 4. Nåja, sov till halv 7 igår så det jämnar ut sig

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
0

Godmorgon på er.

Idag var det jag som gick upp sist här hemma.

Min man jobbar idag så jag själv har inga särskilda planer.

Ska göra en ny kycklingrätt. Jag hittade ett recept på ICA igår. De har en massa olika recept i en ställning vid entrén och det vi prövat tidigare har varit bra.

/Maria

Fransu
0

God morgon!

Det har snöat här i natt. Så det är lite vinterlandskap ute så här andra advent.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[PeterTM]
0

God morgon 🙂

Här är nollgradigt och det har fallit ett par centimeter snö. Jag är ovanligt tidigt uppe för att vara söndag (=segdag), vaknade vid 7-tiden. Nästa helg är det firarhelg i dagarna två, så frugan har dragit till stan för att storhandla.

Carrosh
0

Godmorgon! Trött idag efter 2 intensiva dygn med jobb, julmarknad och massa annat. Men var mysigt att gå på julmarknad igår samt träffa vännernas lilla nyfödda för första gången!

Idag har vi städdag, och så blir det lite pyntande här hemma. Fått en massa kläder och annat till bebis, så ska rensa ur en byrå som får bli bebbens. En byrå jag vill att mitt barn tar över, då jag själv ärvt det från min morfar - ett gediget bygge med runt 100 år på nacken. ❤️

Ikväll blir det till att baka pepparkakor, stod och gjorde degen igårkväll, så idag blir själva utbakningen. Kan redan föreställa mig doften! 😃

Ha en skön söndag allihop, och glad 2:a advent!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

worst
0

God morgon!

Till min förvåning så var världen vit idag, om än bara ett tunt täcke. Solen skiner så dagens strapats blir en promenad framåt eftermiddagen.

Ett ord på vägen?
"Problem som är lätta att se, är till hälften lösta!"

aggeelin
1

#2 det låter gott- vad är det i receptet? Snett och vint på 2 advent ;)

Maria
0

#7 Det är strimlad kyckling, purjolök, grädde, buljong, tomatpuré, gräslök, timjan och majs. Serveras med ris.

Vi får se😉 Kallas "Snabba kycklinggrytan" och det passar bra idag då jag inte alls känner mig inspirerad.

/Maria

aggeelin
0

#8 låter gott! Har bara lite svårt för majs … kan nog ta något annat

JMW
0

God eftermiddag! Idag har maken och jag varit riktigt flitiga. Vi höll på några timmar att köra in ved. Vi gick omlott in i vedboden med varsin kärra. Nu har vi nog fått in så vi klarar vintern. Sen har vi vinterisolerat i pumphuset och slagit igång frostvakten. Så nu är vi redo för vinter.

#0 Mysig bild!

[PeterTM]
0

Vi har tömt vattentunnorna idag och ställt undan dem för vintern. Det har hänt någon gång tidigare år att vi dröjt för länge med det och tunnorna har frusit sönder.

flocken
2

Snö! ❄

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
0

Jag upptäckte snö här hos oss också också. Vi har ätit och sett på TV. Ingen av oss hade koll på att det kommit en massa snö😮

/Maria