Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1566 ggr
[KatarinePierce]
0

Gillar ni Lakrits?

Vad tycker ni om Lakrits? Själv så älskar jag salt lakrits. Den får gärna vara super salt som t ex Djungelvrål

Maria
1

Jag älskar lakrits och gillar både den söta och den salta starka varianten.

När vi köper snus så har de burkar med "häxvrål" tror jag de kallas. Sååå goda. Jag kan äta tills jag blir alldeles sårig i gommen🤫

Vår svarta katt heter Lakritz.

/Maria

tlover
0

Älskar lakrits

l'm back

OlgaMaria
0

Jag älskar lakrits men kanske ännu mer älskar jag choklad med lakrits!!! MMMM!!!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[KatarinePierce]
0

#1 Häxvrål är gott.ja kan också äta tills jag får sår i gommen. Pepprade dödskallar är så goda. Lakritz är ett bra namn på en katt tycker jag,får man kanske se en bild?

Tjeja
0

Japp! Speciellt saltlakritz är jag extra förtjust i! 😁

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

[KatarinePierce]
0

#3 Lakrtiz och choklad var något nytt,känner att jag måste testa

worst
0

Om!!!    🤤

[KatarinePierce]
0

#7 Antar att du hatar det?

JMW
0

Jag gillar lakrits. Fast det ska vara sötlakrits.

Maria
9
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer Lakritz

/Maria

[KatarinePierce]
0

#10 Söt väldigt söt. Fast hon ser gammal ut,ifall du förstår hur jag menar.

Aleya
1

Kan inte med lakrits. Inte ens saker som har smak av det. Så viol och fänkål går så bort. Eller drinkar som smakar lakrits. Men jag älskar sura saker som bara den istället. Citron är gott som få.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Herveaux
0

Älskar´t!🤤

// Harley

TatsuOni
0

Jag gillar det inte alls.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Maria
0

#11 Det är en han och han är fyra år nu.🙂

/Maria

Kirnzy
0

Älskar lakrits! Nästan det ända godiset jag äter och tröttnar aldrig :D Men det ska vara salt, sött är jag inte så förtjust i.

OlgaMaria
1

#6 Ja du måste testa. Fazer har en supergod choklad med lakrits.

Själv äter jag inte socker men har lakritspulver från Kung Markatta hemma som jag gör allt möjligt gott med. Gott att äta som det är också.

lunaticIam
0

Jag älskar lakrits! Särskilt finsk lakrits. Mums!

[KatarinePierce]
0

#15 Väldigt söt iaf.

[KatarinePierce]
0

#16 Såklart att det ska vara salt,sött går bort direkt i min värd.

Maria
4

#19 Vi valde att adoptera en helsvart katt för de är tydligen svårast att hitta hem till.

/Maria

tlover
0

#17 Äter du naturligt socker så är det jättegott att pudra dadlar med lakritspulver

l'm back

[KatarinePierce]
0

#21 Bra gjort tycker jag. Antar att folk tror på någon häxkonst grej folk tror på när det gäller svarta katter

Scorpio97
1

Nej, jag gillar inte alls lakrits. Varken söt- eller salt-lakrits, och har aldrig gjort. Minsta lilla antydan till lakrits i godis så går det bort för mig :)

//Jessie

[KatarinePierce]
0

Minns i skolan så fick man något pulver som var surt och smakade exat som djungelvrål ,dum som man var tog man typ en helskopa i munnen,visst man fick sår i munnen men ångrar det inte för det var jävligt gott 😂

[PeterTM]
0

Jo jag gillar en del lakrits, men inte allt. Supersalt går helt bort för mig, jag tycker inte om salt och jag väljer också bort salt aktivt för att det är dåligt för mig, men jag gillar de hårda grodorna. Annars föredrar jag nog finsk söt lakrits och den som är i lakritspipor.

[KatarinePierce]
0

tänk vad olika vi alla är,när det gäller lakrits. 😉Bara bra tycker jag

Maria
0

Min man hade en arbetskamrat vars man importerade bland annat finsk lakrits och den söta superfärska var sååå god.😛

/Maria

[KatarinePierce]
0

#28 Sugen blev man

OlgaMaria
0

#22 Nej, undviker även sådant som är så sött. Äter åt LCHF-hållet. Men gör ibland en lchf-kladdkaka och adderar lakritspulver. SÅÅ gott.

worst
1

#8  TvärtOM, älskar för mycket… och då får man sitta på toa!   🥵
Det ska vara saltlakrits, förståsssss!

[KatarinePierce]
0

#31 Känner igen det där,Saltlakrits ska det alltid vara 😂 i min värd,undrar hur många gånger jag har fått åka till apoteket eftersom jag har fått munsår?🤐

Tjeja
0

#12 😂 Tänk så olika man kan vara! 🤪 Min smak är precis raka motsatsen till det du beskriver. Viol och fänkål mumma! 🤤 Men surt och citron.. det gör typ ont i munnen bara att tänka på! 🥶😃

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Soligajag1
0

#21 Va konstigt med svarta katter , dem är så vackra!!  🐱

Jag hade en svart katt förut, Sixten , men han blev påkörd , då va jag ledsen länge!! 

Nu har jag mina 2 älsklingar !! Knatte o Tjatte , som är 9 år. tänk va tiden går. 🙂

Jag älskar lakrits , mest finsk lakrits , kö

HH 🙂

[KatarinePierce]
0

#33 Visst gör det ont att tänka på det? Men jävlar vad surt är gott

Soligajag1
0

Det är klart att laptopen ’dör’ när man är inne p iFokus.se , så typiskt 😔 Jag brukar alltid köpa finsk lakrits när jag är på Kryssning . Mums!! 😀

HH 🙂

flocken
0

Turkisk peppar har jag alltid hemma. Ibland djungelvrål. Viol älskar jag. Lakrisal funkar Ibland. Men inte så mkt annat

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[KatarinePierce]
0

#37 Vart har du hittat Turkisk Peppar? Skulle göra vad som helst en turkisk peppar

flocken
0

#38 Vi har det i våra vanliga mataffärer. Om vi tänker på samma såklart. De hårda med pulver i Netto har iaf

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Kirnzy
0

#38 Jag har nog aldrig varit inne i en riktig mataffär som inte har turkisk peppar, ovanligt är det inte (kanske beror på vart man bor). Så det är nog bara att kolla runt på hyllorna :)

[KatarinePierce]
0

#39 Ja det är samma vi tänker,men ni har inte.

[Tuulikki]
1

Alltid tyckt om lakrits😍Jag köper det sällan själv dock, men om jag gör det blir det såklart finsk sötlakrits. Ibland Djungelvrål.

Fransu
1

Älskar lakrits! Det mesta i lakritsväg går ner. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[HundochKatt]
1

Älskar lakrits i alla former men gillar nog salmiak mest. Men tyvärr på senare år har jag börjat få halsbränna när jag äter speciellt salt lakrits så jag försöker hålla mig till det söta. 

Det är många lakritsbitar som jag saknar från jag var barn, trafikmärken, bokstäver och så stora ROB. Men bildäck, de hårda finns ju lite här och var tack och lov.

[KatarinePierce]
0

Jag saknar pingvinerna #44 dem var så goda och smakade alltid fräscht

[HundochKatt]
0

#45 Ja, det är mycket gott som försvunnit tyvärr. Brukar kika på olika godisaffärer om de möjligen kan ha det som jag saknar från jag var barn men nej, det finns inte. 

Jag gillar föresten Pantteri, som man kan köpa på finlandsbåten. De är verkligen goda.

[KatarinePierce]
0

#46 så tråkigt att dem inte finns. :( men vad ska man göra?

Tarotstollan
1

Jag gillar både söt lakrits och salt lakrits men inte supersalt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pyttelite
1

Jag gillar dom finska Tjärpastillerna (Terva Leijona).

Någon annan som har dessa som favorit?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

[KatarinePierce]
0

#49 dem är super goda

Maria
0

#49 De har jag aldrig testat men låter som de vore i min smak.

/Maria

[HundochKatt]
0

#49 Inte favoriter men goda.

Odd
0

Tycker ni även om de "lakrits" som man oftast hittar i butik, som bara är melass med lakritsarom? Jag älskar lakrits, men sedan jag testade godis med äkta lakrits har jag svårt för att njuta av den med melass på samma sätt, den är så smaklös =X Fast skriker begäret slinker sånt ned också!

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[KatarinePierce]
0

Ja,salta kattan,Djungelvrål och Turkisk peppar 😍

Galenidjur
2

Jag avskyr lakrits mer än något annat ätbart.  Sött eller salt, spelar ingen roll. Det är bokstavligt talat den värsta smaken jag vet och försöker jag tvinga mig att svälja en bit så känns det som att halsen sluter sig och magen vänds ut och in för att det inte ska komma ner. Usch 😂 Saltlakrits är dock värre än söt, men i slutändan är båda sorterna ändå vidriga. Men men. Mer lakrits åt er andra 😉

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

[KatarinePierce]
0

#55 😂

Soligajag1
0

#49   Det är väl klart att man äter Tervapstiller , tjärpastiller !! 👍

Bästa som finns , köper alltid det när jag åker på kryssning, 

Det finns en affär här med, , passar på o köpa massor med annat lakrits o tjärpastiller då. 

HH 🙂

[KatarinePierce]
0

#57 😂

[PeterTM]
0

Tjärpastillerna har jag helt slutat att äta sedan jag började få intravenöst järn på dialysen. Då smakar det i munnen som om jag skulle hälla en hel ask såna i munnen samtidigt och det blev för mycket, så jag vill inte ha pastillerna mer, men jag gillar plåtaskarna. har många såna med småskruvar och annat krafs i 😃

Pyttelite
1

#26 Fast Lakritspipor (Skipper’s Pipe) är inte dumma - enda röksuget jag har 😃

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.