Vörtbröd
Nu är det ju tider för vörtbröd. Gillar ni det?
Min man älskar vörtbröd och det var premiär i helgen med vörtbröd med (jul) skinka på och stark senap med ett glas julmust till😃
/Maria
Jättegott! Jag vill gärna ha russin i vörtbrödet, men min man utan. Skinka och senap på. Mums! 🙂
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Jag gillar det. Har en limpa här hemma nu.
Vörtbröd är ett måste när man skär upp och lägger på den första skivan av skinkan. Köper brödet så sent som möjligt, fredag före julafton. Har lite ont om plats i frysarna. Givetvis ska den vara utan russin. Bakade russin är ju så…..
Mmmm. . Vörtbröd är ett måste på Julen , med Russin såklart ! 😀 Mums. Vi bakar det i skolan , färskt bröd varje morgon! 😀👍
HH 🙂
Jag gillar inte vörtbröd haha.😃
Ännu värre blir det med russin i. Då är det ju rena kaffebrödet.
/Maria
Jag är väl inte superförtjust i vörtbröd egentligen, men en skiva vört med julost eller två hör julen till tycker jag 🙂
Glömde skriva att jag vill ha med russin.
Ja jag gillar vörtbröd, men en del har en ofattbart besk kant, så den skär jag bort. Russin går bra för mig, men ingen annan i familjen gillar det, så oftast har vi vörtbröd utan russin. Det finns en sort som också är väldigt degig, jag väljer hellre en sort som inte är det.
Vörtbröd kräver ost tycker jag, helst holländsk edamer. Skinka skulle jag aldrig lägga på mjukt brunt bröd, de smakerna krockar å det värsta i min mun 😃
Jag är inte så förtjust i bröd överlag men jag brukar äta någon skiva vörtbröd för att det liksom hör till vid jul. Men det ska absolut vara utan russin, och bara bregott på :) Har aldrig gillat ost, skinka eller liknande på mackor.
Mamma brukar baka eget vörtbröd och bakar då en limpa utan russin så jag kan äta. Resten av familjen vill ha russin i (men äter utan russin också).
//Jessie
Det var ingen som åt det när jag växte upp, så det blev väl bara så att jag aldrig testat det.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Nä fy bubblan😮