Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 557 ggr
aggeelin
1

Godmorgon måndag 13 nov

Godmorgon!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det minusgrader och såhär i början så är det ovant.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Rhonda]
0

#1 Likadant här i Nybro. Minus grader o blå himmel älskar jag! Luften är så fin. Skulle jag vilja byta ut detta mot värmen i mitt hemland? Nej!

flocken
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

-4,5 och frost #2 Vi bor i närheten av varandra. Finns i Mönsterås

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Rhonda]
1

#3 Aha i köpingen 🙂

Mås - hela staden finns på ena sidan stora vägen.

Har dansat squaredans med Måsarna - mycket trevliga människor.

flocken
2

#4 Lite finns på andra sidan vägen… typ skog 😅 o någon industri.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

[Rhonda]
0

#5 Jodå.  Och ett par st hus 😉. Gatan där affärerna är är mysig.

flocken
1

#6 Ja storgatan är mysig. Är ett fint litet samhälle. Men finns inte mkt

…………………………………..

Maria
1

Godmorgon på er.

Jag har haft en bedrövlig natt och tidig morgon med en huvudvärk "from hell" men nu känner jag mig bara bedövad.

Så himla pinsamt att vara hemma första dagen efter en veckas semester. Jag har däremot en chef som är väldigt förstående och jag får alltid svar direkt när jag sms:ar och det känns i alla fall bra men samvetet gnager…

Jag har ju en hög frånvaro trots att jag "bara" arbetar 50% och det känns inte bra. Jag skäms inför mina arbetskamrater och det är en känsla som borde vara borta när man hunnit bli 55 år😉

/Maria

Maria
2

Gör en test med en bild för att fråga om ni kan se den?

/Maria

[[eskils_]]
1

#3-4 Mönsterås är en trevlig liten köping. Och i Timmernabben har jag badat för länge sedan, där var det fint. 😃

#9 Visst syns bilden, balkong & båt m.m.

worst
2

God morgon!

#3   Ja, i köpingen har jag varit många gånger!

Veckans planer så här långt…
"Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting.
Tisdag ser jag mej omkring, mej omkring, mej omkring.
Onsdag går jag kring och vankar.
Torsdag har jag stora tankar.
Fredag gör jag vad jag vill!
Lördag stundar helgen till!"

worst
1

#8   Ja, ett taskigt läge Maria, men är man sjuk så är man! Det är ju sällan man kan planera frånvaron…
KRYA PÅ DEJ! Hoppas det blir bättre snart!

Maria
0

#12 Tack Kan du se bilden i #9?

/Maria

worst
0

#13  Javisst, kajkant och balkong!

Maria
1

#14 Vad bra. Tidigare har jag bara kunnat lägga in bilder från mobilen men den var direkt från datorn. (Min brors balkong i Marstrand)

/Maria

flocken
0

#10 timmmernabben är fint men finns ännu mindre än här. Rökeriet får många + #11 köpingen blir jätte mysig nu mot jultider. Den gamla gatan med alla äldre hus

…………………………………..

[[eskils_]]
0

#16 …men finns ännu mindre än här. ?

flocken
0

#17 här i Mönsterås finns inte mkt o i timmernabben ännu mindre

…………………………………..

[[eskils_]]
0

#18 Aha, då förstår jag. Minns bara Timmernabben som en solig fin badplats med tallar nästan ända ner till vattnet…

Fransu
1

God middag!

Då var det måndag och ny vecka igen. Känner mig ganska slutkörd i kroppen efter helgen då vi jobbat med vår husgrund och även burit lite soffor och annat. Men det är vackert väder vilket piggar upp. Sol, blå himmel och 4 grader ungefär.

Inte ska du skämmas inför dina arbetskamrater Maria. Det är ju inget du kan göra något åt. Men jag förstår dig mycket väl. Jag har problem med yrsel sedan många år tillbaka på grund av en nackskada. Och det gör att jag ibland får åka från jobbet tidigare om snurret blir för jobbigt. Skäms varje gång det händer och trots att jag mår dåligt fysiskt av mina besvär så grämer jag mig i flera dagar efteråt att jag inte "stod ut". (Jag jobbar också bara 50%, så det känns rätt värdelös när man ibland inte ens klarar det.)

Bor din bror där på Marstrand, ser otroligt fint ut. Vilken utsikt! 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
1

#20 Ja man känner sig ganska värdelös då man gärna vill prestera mer. Min bror och svägerska bodde där i några år. Väldigt havsnära : -)

/Maria

[Rhonda]
0

#18 Svärmor var från Emmekalv.

Det är så synd nu för tiden när små, mysiga butiker går i konkurs.

Likadant här i Nybro - Kommissionsaffären gick nyligen i konkurs efter många år. Många gånger har de små butikerna haft samma ägarna i många år som har blivit gamla o måsta lägga ner. 

Lilla tygbutiken här drevs länge av en mycket gullig gubbe vems  bror hade Fabriksboden i Kalmar. Den är kvar.