Glögg
Är det så att glöggen kom ut i butikerna igår? Någon som redan hunnit handla?
Menar du alkoholfri glögg eller den på systembolaget?
Jag har inte en susning och vi brukar inte dricka glögg. Sonen gör en ljuvlig äggtoddy på julafton istället😉
/Maria
Den på systemet.
Blossas årgångsglögg 17 finns i beställningssortimentet på systemet.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Såg nu att den tydligen finns utan att behöva beställa. Systembolaget på Drottninggatan i Helsingborg har 84 st. De finns i sektion 20, hyllplats 5. 🙂
Den finns ju på andra systembolag också, men det här var till Hera. 😉
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Smaskens!
#4 Då släpptes dom nog igår och finns i butik. Årets lockar mig dock inte. Men jag köper antagligen den ändå bara för att :)
Jag har aldrig köpt glögg, så den frågan har jag inget svar på. Jag gillar inte glögg, men när det är sånt på gång värmer jag svartvinbärssaft för det tycker jag är gott 😃
#7 Det fick vi när vi var barn :)
#6 Årets glögg släpptes redan 20 september, men då var det nog bara till beställningssortimentet.
Sökte på glögg i butiken på Drottninggatan och det finns 34 stycken att välja på, men det är inklusive de alkoholfria sorterna. 🙂
Vet inte om den här länken blir rätt, men annars kan du bara söka på glögg och välja butik.
#9 Ja jag syftade ju på släppet i butik och inte på beställning :)
Ska gå till butik och kika så fort jag är frisk. Så blir det glöggmys med pepparkakor och blåmögelost !
#8 Jag har kvar rätt mycket av barnsmaken, inte bara när det gäller glögg 😃