God morgon torsdag 7 september
Då är det redan 7 september. Snart är det jul! ;)
Har hösten kommit till er?
Idag kändes det som höst här. 14 grader och regn. Och ett av träden utanför har börjat få gula löv. Och jag frös i soffan för första gången på många månader. Mysigt :)
Har ni några trevliga planer för dagen?
Godmorgon Det blev september o hösten kom. Har regnat sen dess. Längtar efter de där fina höst dagarna. Sol, hög luft o fina färger. Tänder ljus varje kväll o filtar har åkt fram.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Godmorgon på er. Jag rusade upp idag för jag trodde jag försovit mig men jag är ju ledig😉
Här känns det som om det varit höst länge. Jag har börjat med tjockare jacka och så märker man det på de mörkare kvällarna.
/Maria
#2 åh den känslan är inte rolig. Man flyger upp o tillslut börjar hjärnan fatta att man är ledig. Jag själv mår väldigt dåligt utav sånt. Får huvudvärk
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
#3 Jag ä sår van vid att vara förvirrad så jag blev mest glad över att upptäcka att jag var ledig😉 Jag tänker lägga mig på soffan sedan.
/Maria
Morrn! Jodå, nu är det höst. Efter de senaste dagarnas regnande så vaknade jag idag till sol. Det är sant! Solen skiner, helt underbart. Efter 4 dagars regnande så är den välkommen.
Björkarna har börjat gulna här och lönnlöven börjar skifta färg. Lönnen är så vacker när den blir röd. Tempen just nu är bara 9 grader så jag hämtade en kärra ved. Ska nog tända i vedspisen idag. Bara för att få till lite go värme.
God morgon 🙂
Här är lite småmulet och runt 10 grader, vi har satt igång värmepumpen redan.
Jaha, så länge fick man vara glad. Helt plötsligt släckte någon lampan och regnandet började. Igen. 😡
#8 Ops. Ja, är det något man inte kan lita på så är det vädret😃
/Maria
Nu i helgen måste jag köpa nya pyjamasar med tanke på årstiden. Mina två flanellset har slitits ut och inte i sömmarna utan de är helst sönderslitna i tyget.😉
Får se om jag hittar något liknande igen.
/Maria
Go förmiddag alla 🙂
Ojojoo, , tiden gick visst iväg , ska till Farbror dr:n o prata om min hörsel,
va där för en vecka sen, gjorde hörseltest , lite svagare hörsel i höger öra .
Sen ska jag träffa en dr idag , dem är duktiga på att ta betalt , , 150:- / hörselkontroll , dr: 150:- , varför kan man inte göra båda samtidigt . 😕
SEn blir det till stan o äta lunch med en go´vän , kille . Vi är så goá vänner !! Kan prata om allt med varann!!! 🤗
Ha en fin dag !! Kram // Hillevi 🤗
#10 Hoppas du hittar nåt nytt pyjamas set , flanell, det är skönt o ha på sig.'
Jag använder en lång T-shirt o sover i . Bomull.
HH 🙂
Tänk så olika vi är. Att sova med kläder på skulle jag inte klara av. Jag sover i trosorna oavsett temperatur. Det får bli täcket som avgör. Har sommartäcken och vintertäcken. När det är som kyligast så brukar jag lägga in en fleecefilt i påslakanet ihop med täcket.
#10 Det finns inget så gosigt att sova i som en gammal sliten flanellpyjamas.🙂 Jag fick ett nattlinne med spetskanter i julklapp av min sambo en av de första jularna vi bodde tillsammans. Som "tur" var passade inte storleken så bra, så jag kunde byta nattlinnet mot en härlig röd pyjamas med små nallar i mönstret. Den ligger i klädskåpet och väntar på att jag ska känna mig 🥶 när det blir många minusgrader utanför vårt fuktskadade hus. Jag klarar för övrigt inte av att sova i ett långt nattlinne. Jag snurrar runt så mycket när jag sover att jag trasslar in benen i tyget.😴😓😃
Här är det ganska kallt men soligt. ☀️Jag ska passa på att gräva ner benmjöl och ny jord i min eftersatta lilla rabatt. Den har jag alldeles vid kanten av gräsmattan. Tyvärr har slyet och det vildvuxna körsbärsträdet samt annat rat gjort att det bildats ett grönt "tak" över det jag planterat. Hade jag bara kollat ordentligt i försomras, d v s tittat uppåt när jag låg på knä i rabatten och rensade bort sånt som inte ska vara där, så hade jag förstått.
Mina fina digitalis kom inte upp i år. Det gjorde inte heller två av tre andra sorters perenner. De torkade väl ihjäl.😕 Jag har hittat några lökar djupt ner, men ärligt talat vet jag inte säkert om det är mina blekgula narcisser eller något annat jag glömt att jag grävt ner för många år sedan.🤔 Rådjuren går hårt åt krokusar och pärlhyacinter varje vår. Tulpanerna jag satte har jag aldrig fått se blomma. Smaskens för rådjur blir det i alla fall, när de tröttnat på rotfrukter och vad det nu är, som grannen serverar dem under vintern.😂
Man kan lika gärna skratta åt eländet. Min nya ljung lär i alla fall få stå och vara fin länge. Jag köpte också några, så gott som, utblommade perenner till halva priset, så visst är jag optimist, för nu ska jag ut och gräva ner dem och vattna rejält.🙂
Tänk att det så ofta blir en liten novell när jag skriver i en tråd!😊🤐
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
#12 Jag sover också i trosor. Men jag har mitt vintertäcka året om.
#12 Jag tycker att det är riktigt obehagligt att sova utan sovkläder. När det blir lite för varmt och jag kanske blir lite fuktvarm på huden, kommer det att hamna på täcket och då blir täcket fuktigt, vilket senare leder till att delar av täcket blir iskallt, alltså om jag flyttat mig under täcket. 🙂
Har jag däremot en gammal sliten t-shirt på mig så kommer den att ta upp fukten, men snabbt torka av kroppsvärmen. Ytterligare en aspekt är att om jag sov i kallingar, skulle jag bli tvungen att tvätta sängkläderna minst dubbelt så ofta just på grund av samma sak, att jag emellanåt blir för varm och börjar småsvettas. Jag kör med sommartäcke året runt.
Eftermidda! ☀️ haft en bra arbetsdag, jämför med igår då vi hade kopparstölder och tågstopp - igen! Kommer hem, ska gå o slänga soppåsen, den lever.. möss. Bara att säga till husägaren och sen börja storstäda under diskbänken. Usch. Eftersom jag avskyr ättikslukten så sprejar jag lite extra där avloppet går ner och där de objudna antagligen kommer in. Ska de störa mig kan jag väl ge lite odör för att visa min avigsida till det hela. Hoppas Anticimex kommer redan i morgon. Huset har 4 lägenheter, så bra om fällorna kommer ut omgående. 😟
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag måste sova i en t- shirt. Gärna en avlagd från mannen. Annars blir mina axlar kalla o med det ännu mer värk o stelhet i kroppen. Fryser jag är det axlarna som blir kalla först.
…………………………………..
Jag minns när sonen var liten så sov han i flera år med en röd yllemössa😃
/Maria