Godmorgon tisdag 5 september
Godmorgon.
#1 Det är höstaster och ljung va? Vackert.
Här har vi 14 grader och grått ute. Jag är ledig och ska inte göra någonting idag.😃
/Maria
Morrn! Precis varit ute på morgonprommis med Elsa. Det regnar…
Jag har också ledig dag, liksom. Jobbar hemma för fulla muggar.
Gomorron Gomorron, , 🙂
Augusti Försvann , , Det står 5 September i min almanacka , , lätt o skriva fel 😉
Idag ska jag på jobb intervju på Restaurangenheten . 🙂 Spännande.
Fina blommor #1
HH 🙂
#3 Då får vi hålla tummarna🙂
/Maria
#5 Jag som älskar höstgult och brunt. Gärna lite grönt också haha
/Maria
#6 jag påverkas så mycket av färger och höstfärger gör mig dyster. Har svårt att ta i dem t.om.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#7 Oj då. Är det så illa.
/Maria
God förmiddag 🙂
Här var soligt fram till 10 ungefär, men nu har det mulnat på, 17 grader. Kanske skulle det stå september även i rubriken? 😉
#9 Haha, denna gången var det i alla fall inte jag😃
Lille Lakritz har det jobbigt idag då det är grannens tur att ha takläggare. Det hörs ju inte lika mycket som när de var hos oss men det räcker tydligen. Han har legat under sängen hela förmiddagen förutom några minuter då han kom fram.
Takläggarna hade förmodligen rast men Lakritz ville väl vara på den säkra sidan så han väntade. När han trodde faran var över och kom fram så var de redan tillbaka😉
/Maria
#9 Arma katt!
Här rinner dagen iväg. Jag håller på med en röjning av lägenheten. Det är värst vad man samlar på sig mycket skräp och underliga "bra att ha saker" längst in i skåp och lådor. Just nu piper min nya tvättmaskin. Den tycker visst att jag ska hänga upp det den centrifugerat färdigt. Nåja; det är bara ett enda plagg i den, så jag fixar det när jag skrivit klart.
Solen skiner här, efter flera dagar med blåst och regn. Så jag tänker gå ut och kratta bort lite barr och annat skräp, i min vedervärdiga rabatt. Tänkte slänga på lite jord och plantera rea-astrar eller några fina perenner, ifall nu de fortfarande finns kvar hos handelsträdgården och jag får bilskjuts dit.🤔
Annars har jag rätt fullt upp med skrivarbete denna dag. Så jag har inga som helst problem med att få tiden att gå.🙂
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Eftermidda! 🙂 En ledig tisdag och har hunnit med en del. Rensat bland gamla kläder och kört iväg till återvinning, städat här hemma. varit hos en äldre bekant o fikat och fick med mig en minkpäls hem för att sätta ut på tradera. För ett ögonblick kände jag mig onödigt lång och bred men sen - nä, jag har aldrig önskat mig en päls. Denna jag ska sälja är nog 40 år gammal och med fina glans i pälsen. Jag är inte emot pälshandel - men jag anser att man ska använda hela djuret om man ska ta päls/skinnet oxå. Att bara döda djur för huden är inte ok i mitt liv. Dock är det ok att sälja denna vidare - begagnad. Den är i fint skick. Och jag gillar återbruk. ☀️
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#11 "Arma katt"???
#13 är nog avsett till inlägget om katten Lakritz som är rädd för takläggarna
#14 Ja, det måste det vara, fattade inget, jag sa inget om någon katt 🙂
#12 Jag gillar också återbruk … Der finns säkert någon som vill ha en päls:)