Surströmming
Vi har säkert pratat om det tidigare men varför inte en repris?
Gillar ni Surströmming?
Det verkar som att Sverige är ganska delat i sin uppfattning.
/Maria
Jag skulle inte köpa hem och äta själv men skulle jag bjudas så skulle jag välja det framför alternativet (ofta korv m bröd). Det är ju gott med rätt tillbehör.
Något jag inte skulle äta även om det inte fanns något alternativ är kräftor, det smakar vidrigt enligt mig (eftersmaken är det som jag inte gillar).
Det är däremot sällan jag far på surströmmingsskiva, dom jag känner som äter surströmming tänker ite på att bjuda mig eftersom jag var vegetarian i många år
l'm back
Över min döda kropp att jag äter Surströmming igen.
Jag har testat på alla möjliga och omöjliga sätt och varit på sådana "skivor" ett antal gånger men nu är det stopp…😃
/Maria
Blir jag bjuden så äter jag.
Här kommer en av många länkar med Surströmming haha och det är väl så här jag känner mig😃
Nu får de visserligen bara testa strömmingen rakt upp och ner utan tillbehör. Stackarna…
http://mittkok.expressen.se/artikel/kolla-in-deras-reaktioner-nar-de-testar-surstromming/
/Maria
Älskar surströmming och har ätit den flera gånger i sommar. Kan köpa en liten burk och äta även om jag inte har sällskap 👍
Nix, jag skulle aldrig stoppa något som stinker så i munnen, vad det än smakar. Min fru gillar det, men hon får sitta ute och äta 🙂
Tål inte lukten av vanlig sill ens, så jag äter varken surströmming eller sill.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Absolut INTE, bor i södra Norrland och är uppvuxen med surströmmingätande föräldrar. Min mans föräldrar har också ätit surströmming under hans uppväxt, men han vill inte heller ha. Så våra barn slipper bekanta sig med den doften 😃
#8 Och smaken😛
/Maria
Å så gott! Är uppväxt med den goda fisken och det vattnas i munnen när jag känner doften.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#10 Tänk så olika vi alla är.
/Maria
#12 Fy satan i gatan. IPA:n är det enda jag skulle få ner😃
/Maria
#13 Jag tycker inte om öl och skulle inte ens få ner den 😃
Nej tack till surströmming. Jag har visserligen aldrig smakat men har känt lukten… Det räcker.
Det smakar ju inte alls som det luktar ;)
#16 Joooo😃
/Maria
Haha ingen likhet alls i smak och lukt enligt mig. Då hade jag aldrig ätit det.
Det spelar ingen roll om det inte smakar som det luktar. Man måste ju sitta i "stanken" när man äter så det går bort.
Därför bör man äta utomhus. Förstår inte dom som sitter inomhus.