Godmorgon lördag 5 augusti
Godmorgon på er från ett blåsigt halvmulet Göteborg med 16 grader.
/Maria
Så nu har jag varit ute i området med pyjamas och morgonrock😃 Lakritz hade fångat en groda och de skriker så förfärligt. Grodan var oskadd men chockad så jag fick bära ut den en bit från huset.
/Maria
#1 Spännande med katt och ibland får man känna sig som stålmannen och rädda världen 🙂 Min jobbigaste räddning var nog när jag vaknade mitt inatten i huset av att nån smekte mig på kinden - hjärtat stannade nästan, efter som jag o Siggekatten var själva. Så plötsligt kände jag smekningen igen, for upp och tände alla ljusen. Sigge var i extas och tyckte att livet lekte. Fick stänga in honom på toa och sen fick jag börja titta mig runt. Uppepå en hylla i sovrummet hittade jag en Fladdermus! De är ljudlösa när de flyger så det var vinddraget jag kände på kinden. Öppnade dörrar o fönster o släkte ljuset och efter en stund så flög den ut själv. Men att vakna på det sättet var hemskt- trodde för en nanonsekund att det börjat spöka 😐När Sigge kom ut från Toa så fick jag en sån där mördande katt-blick - Matte- du fattar INGENTING….. 😟
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#2 Vilket äventyr för både dig och Sigge😃
Jag tycker fladdermöss är så fina men hade reagerat som du om jag väcktes av en sådan mitt i natten.
/Maria
#3 -jag tycker de är fascinerande men vill inte ha dem runt mig. 😃
Men Sigge var storjägare och åt hämtmat varje dag men han var även givmild med presenter, både döda och levande och då fick jag kuttra lite o klappa honom på huvudet. Även grannarna fick presenter - granntanten fick en halv orm en gång när hon rensade rabatter - den var kanske inte helt uppskattad. Mina andra grannar trodde på riktigt att Sigge var döv eftersom han aldrig någonsin kom fram till någon - hur mycket de än lockade - så grannen frågade mig om katt är döv - nä, sa jag han har bara väldigt selektiv hörsel 😃
Jag älskar katter - för de har enorma personligheter och som jag läste nånstans - hundar har ledare - katter har betjänter
Jepp!
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Idag har min man sovit ända tills nu😮 Det hör till ovanligheterna så jag var t.om inne och kollade så han andades haha.
/Maria
#5 Det är skönt med sovmorgon! Jag går upp nu …
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Visst är det skönt med sovmorgon! Jag sov till nio! Det tillhör ovanligheterna.
Varit ute på morgonprommis med Elsa och det blåser nåt så infernaliskt. Mulet och endast 18 grader.
Ska lite senare idag gå och kolla den årliga auktionen som vår idrottsförening håller i. Lite mysigt då den hålls vid vår bygdegård. Får väl se om man gör något fynd.
#8 #9 Klart att båda ska vara med😉
/Maria
#11 Så fin han är🙂
/Maria
#13 Han har ungefär samma färg som min Moritz🙂
/Maria