Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 648 ggr
strobii
0

batterdriven lampa, tips?

Hej! Det finns ju inte riktigt någon övrigt-sajt här, så jag visste inte vart det kunde passa att fråga detta. Jag hoppas det är okej att jag skriver här! :) 

Jag är på jakt efter en smidig batteridriven lampa men som ändå ger någorlunda bra ljus. Är det möjligtvis någon som har tips om någon? :o
Jag ska utomlands och fick nyligen veta att det är förvånansvärt dålig belysning på hotellrummen, och ingen lampa överhuvudtaget på balkongen. Jag är en sån som skriver resedagbok och uppskattar att kunna sitta ute på kvällen/natten och skriva, men det blir ju väldigt svårt utan lampa, och att sitta och hålla upp mobilen funkar inte riktigt. 
Låter kanske som en småsak att bry sig i, men jag skulle gärna vilja kunna ta med någon smidig och lätt belysning.

strobii
0

Hahah jaa det är ju en tanke! får hoppas att inga grannar ser mig :)

Dioramabyggare
0

#2:🙂.

Hoppas du hittar en modell du trivs med, och till lagom pris.

strobii
0

jag fortsätter nog att leta - och hoppas på fler tips här - efter någonting mer diskret :) men tack för tipset! ^^

Maria
0

Det finns ju sådana där lampor som drivs av solceller men jag vet inte om de ger tillräckligt med ljus för att sitta och skriva.

/Maria

Maria
0

Att skriva till levande ljus kan också funka om du hittar någon "lampa" som reflekterar ljuset från ett värmeljus t.ex.

/Maria

Caeli
0

Adlibris säljer någon sorts mindre läslampa, sådan där som man kan klämma fast på boken.  Går på batteri. Har inte testat den själv så jag vet inte hur mycket ljus den ger.

JMW
1

Även Clas Olsson säljer boklampor till okej pris.

strobii
0

just ja, boklampor hade jag glömt att det ju finns. hade nog tyckt att det varit ännu smidigare med en lampa man kunde ha stående men det kan ju vara ett alternativ ifall jag inte lyckas hitta något annat! :) tack för tipsen.

Carmarino
0

Jag har en sådan här lampa, som både går att hänga och som har en magnet på ena sidan så att man kan sätta den på t.ex. ett kylskåp. Den lyser upp ett helt rum utan problem. Okej, inte som en vanlig taklampa, men tillräckligt för att man ska kunna se rätt bra vad man gör.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

strobii
0

oj den lät ju riktigt bra. vet inte om det kommer finnas nån möjlighet att hänga upp den dock.. vad det ser ut som på bilderna från hotellet så har balkongerna inget vanligt staket/räcke så att säga, utan mer murliknande staket. och läste på recensionerna att den inte fungerade så bra att lägga ner? 
men tack för ytterligare ett tips! :) kan kika på den i fysisk butik. 

annars blir nog alternativet en boklampa + något led-ljus att kunna ställa på bordet - och hoppas på att det lyser upp någorlunda i alla fall haha :)

strobii
0

#12 den hade varit perfekt om det inte är så att jag måste packa ner den i en resväska :/ blir nog lite osmidigt (särskilt eftersom jag är en storpackare och brukar få svårt att få plats med alla kläder och övriga nödvändiga prylar ändå haha :))