Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1160 ggr
Maria
1

Se fram emot

Har ni något som ni ser fram emot?

Stort som smått

/Maria

Katniss
0

Att börja gymnasiet 😃

R.I.P. Anton 💔

Fransu
3

Vi köpte ett hus i lördags som vi ska flytta in i redan i juli. Det ser jag verkligen fram emot. Vi har letat hus i ca 3 år, så äntligen! Vi har varit intresserade av flera hus genom åren men inte kunnat haka på dom galna budgivningarna. Ett hus fick vi inte köpa eftersom vi ville göra vattenprover. Och nu tidigare i år trodde vi att vi skulle få köpa ett hus, men säljarna ångrade sig och behöll huset själva.

Men nu så var det våran tur och vi fick verkligen tag i drömhuset, eller framförallt drömläget. Själva huset behöver lite kärlek innan det är perfekt. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Tarotstollan
0

Nästa pensionsutbetalning!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

JMW
1

Jag ser fram emot imorgon. Det kommer trädfällare som ska ta ner två stora tallar och en stor ask. När tallarna försvinner blir det mer himmel ovanför vår uteplats vilken då kommer att bli ljusare. DET ser jag fram emot.

Jag ser inte fram emot allt arbete som blir efter fällning.

Maria
1

Närmast så ser jag fram emot filmen Pirates of the Caribbean Salasar´s revenge eller som den också heter Dead men tell no lies.🙂

/Maria

Dioramabyggare
0

Att få en cache som jag och hustrun har lagt ut publicerad.

[PeterTM]
2

Jag ser fram emot en försändelse från Finland som jag just fick veta skickades idag. Jag har lyckats köpa en samlarkniv från fabriken Iisakki Järvenpää OY i Kauhava. Kniven tillverkas i endast 100 exemplar för att markera 100-årsjubiléet av fabrikens start 1917.

När jag fick nys om den, var alla bokade, så jag ställde mig på en reservlista, fick nr 8 på den. De har inte gjort någon reklam alls, ändå var alla 100 bokade innan de ens börjat tillverkas. 

För en vecka sedan fick jag besked om att det fanns en som jag kunde få köpa, nr 5/100, priset är 4500 kr, men eftersom det bara kommer att finnas 100 stycken såna i hela världen, så kommer den att öka tiofallt i värde på bara några få år.

Allt material till både kniv och slida, silverhästen, silverbeslagen, eboniten till skaftet, är från början av 1900-talet. Detta är det häftigaste jag erfarit under hela mitt samlarliv. Jag har alltid samlat på något och just nu är det hästhuvudknivar från Kauhava som gäller 😃

Maria
1

#7 Den måste du ju fotografera när den kommit fram.

En riktig investering 🙂

/Maria

Mooniq
2

jag ser fram mot bättre kondis. Gav mig själv en crosstrainer i födelsedagspresent och den landade hos mig den 4 maj. Ett meck att skruva ihop men vi fixade det. Första tramp-passet orkade jag 90 sekunder innan mjölksyran gjorde min lårmuskler (?) till stockar. Igår klarade jag att trampa 4.5 minut i sträck - klar förbättring. Under dessa dagar så har jag gjort massa korta tramp-pass så även totaltiden ökar för varje dag.

Mitt mål är att kunna trampa 30 minuter i sträck. På crosstrainer använder man ca 80% av alla muskelgrupper och förhoppningsvis ska både kondis och styrka öka och en del av fettreserven krympa 🙂 Min särbo gick in i väggen förra juli och upp på utbrändheten fick han även en djup depression. Så jag har gett min tid till honom med resultat att jag har gått upp vikt under sista halvåret. Nu mår han bättre o e på väg tbx och jag kan börja fokusera på mig lite mer 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Leifsdotra]
1

Semestern såklart❤️ Sommar, värme (hoppas jag) och mer tid för familjen, underbart🙂

Och så väntar jag med spänning på brev från Jordbruksverket om utbetalning av bidrag!

Maria
3

Jag ser givetvis fram emot att bli farmor i sommar. Det känns nästan overkligt😉

/Maria

[Rhonda]
0

#11 Vad kul! Jag är farmor redan men i juli ska jag bli mormor till en liten kille- spännande!

Maria
0

#12 Åh då snurrar säkert dina tankar precis som mina😉

/Maria

[Rhonda]
0

Min äldsta dotter är 36 o ska få sitt första barn! 

Vet du 'vilken sort' det blir Maria?

Maria
1

#14 Sonen vår är 33 och han och sambon ska få en liten gosse. Deras första barn❤️

/Maria

JMW
0

Min son är 39 och hans dotter, mitt barnbarn, fyller 19 i augusti. Jag var inte ens 40 när jag blev farmor. 🙂

Maria
0

#16 Vad roligt🙂

Själv hade jag nyss fyllt 22 när sonen kom så jag hade kunnat bli en ung farmor.

/Maria

aggeelin
0

Just nu ser jag fram emot gäster på lördag. Att planera vad vi ska äta och sen laga maten och så att vi ska planera en resa till Skottland nästa sommar!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

#18 Åh Skottland måste vara fantastiskt.

/Maria

aggeelin
0

#19 det tror vi också! Måste planeras och bokas i tid. Finns inte så gott om boenden om vi inte vill betala massor

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Katniss
0

Ser fram emot klänningen som kommer någon gång nästa vecka!

R.I.P. Anton 💔

Tarotstollan
0

Ser fram emot mina CD-skivor som förhoppningsvis kommer denna veckan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flisan708
0

Jag ser fram emot fint väder så jag får greja ute på kolonin. Sedan ser jag fram emot semestern i sommar.