Godmorgon torsdag 11 maj
Godmorgon pĂ„ er sjusovaređ
Jag Àr ledig idag och det Àr grÄtt och kallt ute och det regnar sÄklart.
IkvĂ€ll ska min man pĂ„ fotboll pĂ„ Ullevi. Gais och ĂIS tror jag det Ă€r. Han Ă€r ungefĂ€r lika lite intresserad som jag men han tycker det ska bli kul att gĂ„ med en riktig "fotbollsfan" ĂIS ska han heja pĂ„ i kvĂ€ll. Det Ă€r nog bĂ€st att göra rĂ€ttđ
/Maria
God morgon!
hÀr Àr grÄtt, kallt och trist. VÀntar pÄ vÀrmen.
Idag ska jag pÄ konferens om Verksamhetsförlagd utbildning - hoppas att det Àr givande. Det var mÄnga Är sen jag var pÄ nÄgon konferens sÄ jag hoppas som sagt att det hÀr Àr vÀrt att gÄ pÄ.
Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet
Morrn morrn!
Sol hĂ€r men förbaskat kyligt efter en förbaskat kylig morgon med -4 grader. Idag Ă€r jag ledig sĂ„ maken och jag ska ut och börja röja efter trĂ€dfĂ€llningarna igĂ„r. PuhâŠ
Jag blir sĂ„ irriterad pĂ„ mitt dĂ„liga minne.đĄ
Jag började pÄ en bok i söndags och har lÀst ungefÀr en fjÀrdedel och minns att jag tyckte den var oerhört spÀnnande.
Nu nÀr jag ska lÀsa vidare sÄ har jag ingen aning om vad det handlar om. Jag har fÄtt börja frÄn början. Inga namn eller hÀndelser ger nÄgra som helst "hintar" Hur kan det bli sÄ?
Det Àr inte första gÄngen det hÀnder. Jag mÄste mer eller mindre strÀcklÀsa.
/Maria
PÄ tal om fotboll. Min man har i alla fall tagit hem en VM-medalj i fotboll 1975 nÀr han var pÄ sjön.
/Maria
God aftonkvist đ
Slöardag idag, men jag har matat nÄgra slingersvansar och rensat lite hÀr och dÀr. Plockat ihop lite gamla mÀssingsdetaljer för att smÀlta och gjuta nya grejer av till knivslöjdandet, men mÄste skaffa en bÀttre gasolbrÀnnare, mÀssing smÀlter vid omkring 940°C.
Fick hem en hĂ€sthuvudkniv jag köpt, dock inte jubileumskniven frĂ„n fabriken. Detta Ă€r en mindre, 20 cm, med vĂ€lbevarad gravyr och intarsia pĂ„ det gröna galalitskaftet đ
#9 JĂ€ttesnygga knivar.
/Maria
#3 du kanske kommer in i handlingen lÀttare nu? Vad heter boken?
Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet
#11 Nu har jag lĂ€st ungefĂ€r lika mycket som sist och den Ă€r bra tycker jag men jag fĂ„r fortsĂ€tta imorgon sĂ„ att jag inte tappar trĂ„den igenđ
"Washingtondekretet " av Jussi Adler-Olsen.
/Maria