Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 526 ggr
aggeelin
1

Godmorgon lördag 22 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Är det fler än jag som haft sovmorgon? En riktig blåsdag idag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
1

Vi har varit till tippen med våra gamla sängar! Fick in dem i bagaget!

Soligajag1
0

Go eftermiddag ! 

Usch va det blåser idag , åkte till stan, shoppade lite , ny blus till kvällens 60-års fest + lite småsaker , halsband , nagellack. köpte ett grattis kort med. 🙂🌺

Lunchade med en kompis . Lite vila nu, sen iväg på fest. 

Ha en fin Lördagskväll alla!! 

Kram Kram 🌺

HH 🙂

Totum
1

Go midda! Här är det storm idag så jag har passat på att få undan lite innomhussysslor. Nu ligger jag och vilar mig iform inför kvällens begivenheter.

Maria
1

Mon bror och svägerska har varit här. De kom i går kväll och vi har ju inte träffats på 6 månader så det var riktigt kul men jag är helt färdig nu.

Jag har ju börjat med ny medicinering så det hjälper nog till också.

Vi har i alla fall suttit och "gaggat" som förr och det kändes bra. De är ju våra allra bästa vänner. I och med att de är pensionärer nu och inte vi så lever vi så olika just nu. Förr har vi alltid umgåtts intensivt varje helg och bott hos varandra ofta.

/Maria

Maria
1

Här kommer en dålig bild med min skugga men det är i alla fall de första maskrosorna jag sett i år och dessutom en fjäril.🙂

/Maria

[PeterTM]
0

God kväll 🙂

Jag har varit på undantag idag efter dialysen, tjejmiddag här, "no men allowed", så jag har inte kommit åt datorn ens.

#5 Ett påfågelöga (Aglais io), larven lever på brännässla precis som nässelfjärilens.

Maria
1

Haha tänk vad man kan få se i stan.😃

Detta var i Sisjöns industriområde, bakom en ICAbyggnad.

/Maria

aggeelin
1

Å så fin fjäril!

[PeterTM]
1

Påfågelöga är den näst vanligaste av de "färgade" dagfjärilarna efter nässelfjärilen.

[PeterTM]
1

Nässelfjärilen är den vanligaste av de "färgade" dagfjärilarna i Sverige. Det finns en som liknar, men som inte är lika vanlig. Den heter körsbärsfuks (Nymphalis polychloros). Skillnaden är att videfuksen är större, mörkare och saknar de starkt blå kantprickarna som nässelfjärilen har.

Maria
1

Jag tror det är mest Påfågelöga vi ser häromkring.

I alla fall den enda sort jag känner igen utom Citronfjäril😉

/Maria

Soligajag1
0

Åhh , så vackra Fjärilar! Så fina bilder dessutom ! 😀🌹

HH 🙂