Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 397 ggr
Maria
1

Vad äter ni till påsk?

Precis som frågan lyder…

Har ni något som ni alltid äter som lamm t.ex?

/Maria

Fransu
0

Nu som vuxen har jag inget särskilt jag äter till påsk. Det blir väl lite godare/lyxigare mat än vanligt.

Jag är finsk så när jag växte upp var det alltid memma till påsk. Jag var aldrig sådär jätteförtjust i det. Så det är inget jag fortsatt med som vuxen.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

tlover
0

Jag vet inte vad det blir mer än Teägg i år.

Vi brukar antingen vara i stugan där morfar växte upp (= enkel mat eftersom varken el el vatten finns).

Eller så äter vi lite enklare "bord" med tex terökt tofu el terökt kyckling, ägg (ofte kinesiska teägg) och lite annat smått och gott.

l'm back

[PeterTM]
0

Jag äter inget särskilt som utmärker påsken annat än mer ägg än annars 🙂

[Leifsdotra]
0

Ägg, sill och hemgjorda köttbullar är väl det vi alltid äter. Mycket blir samma som på julbordet egentligen, men ingen skinka dock.

Vi har inte alltid ätit lamm, men sedan vi började producera eget lammkött så har det ju blivit så. Ska rota fram nåt ur frysen inför morgondagen strax. 

Har ni någon särskild dag under påsken då ni äter påskmiddag? Hos oss beror det på när det funkar för mina närmaste som vi brukar träffa. Min bror har sina barn varannan vecka så det är väl oftast det som styr, vi vill pricka in det när han har barnen. så i år blir det  att vi ses på imorgon eftersom de överlämnas till mamman på påskaftonens morgon.

starhawk
0

Morsan hade en viss förkärlek till lamm, men hon är borta sen ett antal år och vi gillar inte lamm, så vi äter som vanligt, brorsan vill ha några ägg men själv äter jag minst två ägg om dagen så för mig  gör det ingen skillnad.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Dioramabyggare
0

Jag äter inget särskilt enbart för att det är påsk, helt enkelt för att jag inte har sådana traditioner.

citytjejen
0

Vi har inga speciella rätter som vi äter till påsk. I år "firar" vi inte ens påsken ihop, min man och jag. Han ska hoppa fallskärm i dagarna fyra och jag vara hemma och umgås med vänner och ha egentid 🙂

/Christina

Totum
0

Skinka, jansson, sill, ägg, köttbullar på påskafton. På påskdagen ska vi grilla om vädret tillåter.

JMW
0

Inget speciellt för att det är påsk. Det är precis som vanligt. Tar inte fram något pynt heller längre. Påsken bara svishar förbi liksom.