Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 264 ggr
aggeelin
0

Godmorgon tisdag 4 april

Godmorgon! Ännu en mulen vårmorgon. Jag läste att våren kommer mycket tidigare nu än förut och det stämmer med mina iakttagelser. Våren är flera veckor tidigare och om jag minns rätt, tre grader varmare i snitt än på 80-talet. På 60- 70talet slog träden ut mellan 1 och 10 maj och ibland senare. Nu slår de ut i april.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon 🙂

Här har varit grått, dimmigt och 5 plusgrader på morgonen, men det verkar lätta. Kanske det blir en fin dag idag också.

Jag minns att när jag var liten, pratade man mycket om bondepraktikans "grön första maj", men någon sån hade jag aldrig upplevt förrän jag flyttade till Göteborg i början av 80-talet. År 1973 var det inte ens grön första juni i Stockholmsområdet och ett år när vi skulle fira midsommar på Svartsjölandet, jag kan ha varit 8-10 år, fick vi leta länge innan vi hittade utslagna björkar.

Nuförtiden är det precis tvärt om, att det är ytterst sällan det inte är grön första maj till och med där vi bor, 1 eller 2 växtzoner ovanför Stockholm. Så här långt har syrénknopparna hunnit redan.

Maria
0

Å vad jag blir imponerad hur ni kommer ihåg.🙂

När jag tänker tillbaka så minns jag många kalla valborgsmässoaftnar och t.om kalla regniga midsommaraftnar.

/Maria

Sjuttan
0

En fin morgon här med solsken. Har själv en dålig dag, haft mkt värk/smärtor inatt, troligen efter utsättning av en medicin. Hade tänkt baka gott matbröd idag. Får väl se hur det går. Aa.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.