Korsord
Gillar ni att lösa korsord?
Jag har alltid tyckt det är riktigt kul och utmanande men jag har tappat "stinget" Förr var jag riktigt bra på det och tog det mesta till slut men nu är det totalstopp ibland även när det gäller lättare korsord.
Jag visste förr vilka konstruktörer jag tyckte bäst om men nu har jag totalt glömt bort vilka.
Jag kämpar i alla fall på för det är ett kul tidsfördriv.
Min man föredrar sudoku men jag är kass på siffror.
Löser ni korsord?
/Maria
Det är semestersysselsättning! Köper en tidning med korsord och så hänger den med på semestern!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Förr, för många år sedan, så löste jag korsord. Gärna då DN:s korsord. På den tiden hade jag tillgång till tidningen. Nu har jag inte löst något väldigt väldigt länge. Sudoku har jag provat någon gång men tycker inte det är speciellt roligt.
Ja, på semestern så måste man köpa korsordstidningar😉
/Maria
Semester? Vad är det? 😂
Här hemma löser vi korsord varenda dag i stort sett, ett bra sätt att hålla demens i schack 🙂
Jag tror också att korsord är en jättebra och nyttig övning.
/Maria
Jag älskar Korsord , , men ibland så hinner jag inte . Kollar på någon film istället , läser en bok. Men annars blir i Metro , VLT ( våran dagstidning) finns det kryss i nu. Här på nätet , Allers sidan , , har kryss att lösa!
Sen finns det ju korsord.se / gratis kryss ,annars kostar det .
Löser finska korsord med pappa min! Hjärngympa , , för honom. 🙂👍
HH 🙂
Metros korsord brukar jag lösa på kafferasten på jobbet men tyvärr tycker jag det är alldeles för lätt.
Någon dagstidning hemma har vi inte längre
Vi har en del veckotidningar på jobbet som tur är med en del korsord i annars blir det att köpa,
/Maria
Det finns gratis korsord på nätet 🙂
Tack för tips. Jag ska kolla upp det.
/Maria
Har flera släktingar (äldre generationen) som är bra på korsord och jag löste väl en del när jag var yngre men det var bara enkla korsord. Numera håller jag mig till Sudoku.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
När jag var liten satt jag ibland med klassiska "Nötknäpparen".
Korsord är bra "hjärngympa" tycker jag, men jag blir ganska blasé när samma ord kommer igen i olika korsord… till och med i de olika korsorden i en och samma tidning…
Brukar lösa korsord istället för att läsa när jag gått och lagt mig. Det är praktiskt för man "stressar av" hjärnan och när man sedan blir sömning är det bara att lägga ifrån sig det. Nästa dag fortsätter man där man slutade.
Om jag läser en bok vill jag gärna läsa ut hela kapitlet innan jag lägger den ifrån mig, men antingen somnar jag mitt i en mening eller också blir jag klarvaken och läser halva natten.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#13 Ja, , visst är det bra med korsord , , men om jag hittat en riktig bra bok, tex, Camilla Läckberg, då kan jag inte sluta läsa , , då somnar jag med boken på magen, , eller så trillar den ner på golvet 😂
Korsord älskar jag att lösa , vi har Metro ( det har väl alla i hela Sverige) + våran dagstidning ( vi får den gratis på Torsdagar) sen får ju en del Kommunal facktidning, i den finns det oxå korsord. Massor med gratis sidor på nätet. Allers tex.
HH 🙂
Metro finns väl bara i storstäder? Jag ser den bara när jag är på Ackis i Uppsala.
Jag tror också att Metro är en stadstidning.
/Maria
Läste precis att Björn Ranelid ska bli korsordskonstruktör.
Hm, undrar hur det blir?
http://www.allakorsord.se/bjorn-ranelid-debuterar-som-korsordskonstruktor/
/Maria
Förmodligen lika bra som alla andra korsord som skapas förste april. 😉
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Haha, ja det har du rätt i. Det aprilskämtet gick jag på 😃
/Maria
#18. Ja men han hade kanske kunnat höja graden av svåra korsord med alla konstiga ord han använder….😉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Haha, ja det var just det jag tänkte på. Hur ska det gå?😃
/Maria
#20 Ja, med tanke på de ord han använde i intervjun så hade nog inte många klarat av att lösa hans korsord. De hade nog fått placeras i en egen svårighetsgrad. 😃
Älskar att lösa korsord och sudoku, men tar mig sällan tid till det tyvärr. Bra hjärngympa och lärorikt 🙂