Vad är bäst med våren?
Precis som rubriken undrar jag vad ni tycker bäst om med våren?
/Maria
Lukten av nytt, fräscht gräs!
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Ljuset kommer tillbaka och trädgårdssäsongen startar.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
fågelkvitter, grönskan, ljuset
Alla underbara dofter , värmen och solen, ljuset som får oss att bli piggare ! 🙂
HH 🙂
våren är både bra och dålig. bra på det sättet att det inte är för varmt och inte för kallt, helt perfekt att vara ute och gå på kvällarna, men dåligt på det sättet att man vet att de smärtsamt varma dagarna är på väg och man måste pina sig igenom de innan äntligen den svala hösten kommer.
To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.
http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false
Vilken svår fråga. Det är ju massvis som är bäst. Fast det bästa med våren är att vintern är över.
Färgerna, dofterna, blommorna, fåglarna, solen mm
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Värmen, allt som vaknar till liv igen. Fåglar, blommor, gräs och allt annat som börjar kvittra, blomma och dofta igen. Att kunna sitta ute och fika och äta - och så mycket annat härligt. Vill inte ha tillbaka kylan igen!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
När jag kan sitta på bänken vid vedbodsväggen och dricka eftermiddagskaffe, blunda och njuta av solens strålar. Närj ag tar av mig jackan tack vare solens värme och när jag hör fåglarna kvittra. Den stunden är det bästa med våren 🙂
Jag tycker våren är härlig med färgerna som kommer. Från att ha varit en tillvaro som i en svartvit film så dyker det upp små färgglimtar här och var.
Sedan så tycker jag mycket om den annalkande värmen.
/Maria
Det bästa tycker jag är ljuset, blommorna och att allt börjar växa igen!🙂
Våren är min favoritårstid. Under våren börjar allt att växa igen och det blir lagom temperatur för att vara ute och greja med ditt och datt. Det är fritt från envisa stickande insekter och jag slipper svettas ihjäl om jag tar ett verktyg och börjar jobba med något.
Sedan kommer den förbannade sommaren, hett som ett helvete och mygg, knott, broms, älgflugor, getingar och inte minst de förbånkade småflugorna som ska in i ögon, näsa, öron och mun. Våren är bäst 😃