Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 641 ggr
aggeelin
0

Godmorgon torsdag 16 mars

Godmorgon! Ännu en solig dag därute! Och ännu en arbetsdag inne- sånt är livet!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Godmorgon från ett disigt Göteborg. Det är nästan 5 grader ute.

Jag har inga planer alls för idag och det är jätteskönt.

/Maria

Caeli
0

Godmorgon! Vindstilla här idag, men lite grått och mulet.

Har satt igång en maskin tvätt. Längtar tills dess att man kan hänga ut tvätten och få den torr på nolltid…

JMW
0

God morgon! Sol här och lite blåsigt men inte i närheten av hur det var igår. Funderar på att gå ut och börja plocka och greja lite. Det behövs. Vi hade ingen som helst tid att ta hand om löven i höstas och det får vi sota för nu. Hur mycket som helst att få bort nu. 

Nu är det ju vår! För mig startar våren med bofinken och han kom idag. Älskade bofink! Lite tidigare än vanligt kom han.

[PeterTM]
0

God förmiddag 🙂

Också här skiner solen och det är några plusgrader. I tisdags när jag hade förhoppningar om sol blev det regn istället. Jag ska mata slingersvansar och fixa middag till familjen kommer hem. I kväll är det vägföreningsmöte och jag har fått höra att det kommer att bli rabalder och att det är jag som måste sätta ner foten, men det ska nog gå bra 😉

Sjuttan
0

Åååå - #3 har bofinken kommit till dig?! Det är för mig den största trösten efter vintern! När jag bodde på västkusten kom den för det mesta den 12e mars och gjorde mig lycklig! Här i Skaraborg lite senare men nu kan jag nog vänta den de närmaste dagarna. Här är idag vindstilla och blekt solsken. Önskar en fin dag till alla! Aa.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

aggeelin
0

#4 oj då! Vilket rabalder!?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Lillmatten]
0

Goddag, Ledig idag och solen skiner! ☀️

Ha en fortsatt fin dag!

[PeterTM]
0

#6 Det är på gång fiberdragning för andra och tredje gången hit och ett av bolagen som drar, det billigaste, bästa och dessutom lokalt, har bestämt sig för att gräva bakom alla tomter istället för att gräva utefter vägen där det redan ligger fiberkabel (men de ska ha 35000 för bara anslutning, gräva fram får man bekosta själv).  De vi har köpt av begär 14500 för kabel ända in till kopplingsdosa i huset och en mandags support på plats om det skulle krångla.

En av grannarna motsätter sig att de gräver på hans mark av skäl som är något oklara. Själv säger han att det är hans tre vuxna barn (arvingarna) som inte vill det, men jag och några med mig tror att det handlar om vad man kommer att hitta i backen, vilket kan föra med sig diverse juridiska konsekvenser för grannen. 

Där ligger nämligen allt i järnvaru- och vitvaruväg sedan 50-60 år tillbaka nergrävt. De som ska gräva kommer också att få uppleva grannens alldeles eget skrotupplag värdigt vilken kommun som helst, vilket jag är säker på att han inte vill visa. Bland annat finns samtliga jordbruksredskap, husvagnar, bilar från 60-talet och framåt, otaliga oljefat och annat metallskrot där.

Ordförande i föreningen är ganska rädd för konflikter, så hans fru och ett par andra grannar förlitar sig på att jag ska sätta ner foten. Det kan bli kärvt och vi har dessutom vattenservitut från den grannen, så jag gissar att om jag är hård, kommer vi att bli av med vattnet. Må så ske säger jag, det finns andra grannar att få vatten ifrån tills vi ordnat med eget. 😉

Maria
0

Men käre nån vilken soppa😮 Hoppas att det löser sig på bästa sätt.

/Maria