Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 349 ggr
aggeelin
0

Godmorgon tisdag 14 mars

Godmorgon på er! En mulen dag med blåst. Få se vad dagen har att bjuda.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Godmorgon. Jösses. Jag har sovit ända till nu🤐.

/Maria

Sjuttan
0

God morgon. Är ju "fårvakt" under en tid nu när ägarna är bortresta. Var ute och serverade deras hö vid åttatiden. Milt och skönt ute fast blåsigt. Ska ha damer på "symöte" hos mig ikväll, ska bli kul att förbereda under dagen. Har bakat gott "fröknäckebröd" och några ostar att bjuda på samt en mjuk kaka. Ha en bra dag alla!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Maria
1

#2 Så härligt och gott det låter.

Det är sånt här som är så roligt med nätet tycker jag. Vi finns på så olika platser i vårt avlånga land och våra liv skiljer sig enormt.❤️

/Maria

Maria
0

Jag var på återbesök hos neurologen igår. Det är guld att ha haft samma läkare sedan innan min hjärnoperation.

Min remiss till neurokirurgen fick  avslag på grund av ansträngd situation. Remissen till ryggortopeden har inte blivit öppnad och det är tre veckor sedan så kvarnarna rullar långsamt kan man säga.

Det är ju inget akut men för mig hade det varit guld värt om man kunde hitta en orsak till varför jag har så ont periodvis och det påverkar ju närvaron på mitt jobb trots att jag bara jobbar 50%.

/Maria

[Leifsdotra]
0

God förmiddag! 

Det är inte ofta jag kikar in här numera, mycket på jobbet och lamningstider hemma 🙂 Jag kan bli kvar i fårhuset hur länge som helst och bara titta på busungarna när de leker. Helt ljuvliga små varelser ❤️

[PeterTM]
0

Godförmiddag 🙂

Här har vari riktigt grått på morgonen, men nu jobbar solen på att skingra molnen, hoppas det lyckas, för i så fall ska jag ta en tur till övervintringsplatsen här bakom tomten tvärs över lillåkern med fyrhjulingen för att kika efter vårens första huggis. Jag är så avundsjuk på kompisarna som hittat huggisar redan i Uppsala, Järvafältet och i Nackareservatet.

Igår kom mina små slingersvansar som jag köpt från en vän i Kalifornien. Jag sålde en likadan till honom för 9 år sedan och den hanen jag sände till min kompis då, är nu "prime" i min kompis grupp av denna art. Dessa två jag köpt är avkomma till den hane jag sålde då.

Maria
0

#6 Du har med andra ord fått hem barnbarnen😉

/Maria

[PeterTM]
0

#7 Ja nästan, de är barn 😉

JMW
0

Efter en otroligt fin morgon har det nu blivit en mulen dag. Blåsigt som tusan men ändå varmt med 8 grader. Varit på en rejäl skogspromenad med Elsa så nu är både hon och jag lite trötta.

Jag återgår till mitt jobb. Sy, sy, sy…

Tarotstollan
0

Duggregn och blåst hela dagen och det fortsätter nu med. Skulle gått ut men jag avvaktar tills i morgon istället.
Då känns det mera tvunget och då kan jag inte skylla på att det är sent eller vädret!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
0

#4 tråkigt att det ska ta så lång tid! Ansträngd situation- på neurologen? :) Hur kan en remiss fastna? :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

#11 Ja det är knepigt men jag vet ju vilken pressad situation det är överallt. 

Det gäller att ligga på och fråga men man får absolut inte vara otrevlig för det sitter ofta en människa på andra sidan linjen som är överhopade med arbete.

/Maria