Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 512 ggr
aggeelin
0

Godmorgon torsdag 9 feb

Godmorgon! Något sen idag till jobbet. Var på rehabträning för knät igår. Helt slut när jag kom hem men sen för pigg att sova!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Åsa S
0

Inte sen än till jobbet jag bytte mitt 7-16 pass mot ett 12-19.30 pass eftersom en av mina kollegor skulle göra nått ikväll och hade svårt jobba så sent. Gillar 7-16 pass bättre men kanske nån kan ta mitt pass nån annan gång då jag vill göra nått en kväll.

Maria
0

Godmorgon på er.

Jag har haft det så besvärligt med huvudvärk det sista men nu har jag pratat två gånger med  min neurolog. 

Först skulle han skicka en akutremiss magnetröntgen för halsryggen men andra gången jag pratade med honom så skickar han istället en remiss direkt till neurokirurgen för man har tydligen sett förändringar på röntgen som gjordes i november. som kan förklara den ökade värken.

Detta har ingenting med min hjärntumör att göra tack och lov.

Jag blev också sjukskriven helt i tre veckor vilket gör att jag kan slappna av lite mer.

Det värsta av allt är att jag känner det så pinsamt inför jobbet. Jag får sådant dåligt samvete. Att jobba 50% men ändå inte klara av det känns kasst.

/Maria

aggeelin
0

Jag förstår hur du känner Maria. Det är också viktigt med ett arbete på många vis. Tråkigt med huvudvärken. Det är ändå tur att den inte kan relateras till den tidigare hjärntumören.

[PeterTM]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag🙂

Mår inget vidare idag, sov till 11, blodvärdet har sjunkit ytterligare, under 100 nu. Orkar ingenting, men jag ska försöka få till middagen i alla fall, det är planerat dillkött idag. Jag lyckades ta första bilden på Livia i alla fall, även om det var på behörigt avstånd 😉

Maria
1

#4 Aj då, det låter inget vidare. Hoppas att det stabiliserar sig,

Så fin hon är lilla Livia.Hon har ändå vågat sig upp på klöspelaren.

Bilsamlingen i bakgrunden är ju för fin. Du har visat bilder på den tidigare.

/Maria

aggeelin
1

#4 Så fin hon är Livia! Svarta katter är vackra! Hoppas du får ordning på ditt mående Peter. Det låter oroligt att tappa orken så. Lycka till med middagen! Dillkött är gott!

Maria
2

Här kommer en bild på Moriz som vilar med Lakritz.

/Maria

Maria
0

Nu har jag ringt jobbet om min sjukskrivning. Tack och lov så har jag en underbar chef men ändå känner jag det så pinsamt. Jag har ju varit sjukskriven mycket det senaste året. Först operationen av äggstockar/livmoder och sedan armen som jag skadade när jag ramlade. Jag vet ju att jag inte kan hjälpa detta med det sitter så inpräntat att man inte ska vara hemma på grund av små krämpor.

/Maria

aggeelin
1

Å titta vad jag hittade i garderoben!

Maria
0

#9 Men så söt och sömnig.

Garderober är kul ställen😃

/Maria

aggeelin
0

#10 å dina kissar var också söta och sömniga ;) Det blir fullt i garderoben med åtta kilo Maxen!

Maria
0

#11 Oj väger han så mycket.

/Maria

aggeelin
0

Skogkatter är stora men så har han nog något kilo för mycket. Älskar mat gör han och mest husse är mycket givmild.

Maria
0

Ja det där med givmild husse känner jag igen haha

/Maria