Godmorgon fredag 27 januari
Godmorgon! Månaden går redan mot sitt slut, fort går det. Ikväll ska vi göra räksoppa. Provade det för några veckor sen, kokade fond på skalen och det blev så gott!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Godmorgon.
Åh så gott med räksoppa. Jag har en massa frusna räkor och kräftor. Kanske skulle göra en soppa jag också😉
Det är så got,t precis som du gör, att ta tillvara på skalen och koka fond.
/Maria
#1 och så enkelt! Ett bra recept gör susen. Kanske vi skulle stoppa i någon kräfta också - var tycker du Maria?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#2 Ja det är väl alltid gott att blanda tycker jag.
/Maria
Jag avundas Peter som har en liten kattunge hemma och snart två. Den tiden är så himla rolig.
/Maria
Goddag
Hade en hemsk natt med värk och känner mig inte som människa idag. Men planen är lite städning och middag hos päronen ikväll.
Imorgon har en kompis utflyttningsfest som jag tänkt gå till. Så hoppas jag lyckas sova i natt.
God middag :)
Jag får strax besök några timmar. Ska bli trevlig! inte träffats sedan maj 2016.
Ikväll blir det fredagsmys i vanlig ordning, se dock om det blir själv eller med sambon, beror på om man tänker åka in till sin pappa över natten eller ej.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Solsken och fint ute. Tyvärr har jag tvättstugan och är alldeles för trött och illamående, så jag antar att jag får gå och lägga mig och vila en stund efter att jag blivit klar med tvätten.
Irriterad till max, har gjort en beställning och varorna har kommit och så men ingen räkning!
Upptäckte då att de hade skickat den till datorn, vilket gör att jag fick krångla med att skriva egen räkning för att kunna posta den. När jag sen nu ringde till dem och undrade om de kunde skicka en pappersräkning i fortsättningen eftersom jag inte kunde gå in och läsa allt det andra mer än bara belopp och OCR på datorn så gick inte det!😡
Allting skall vara så modernt så det gamla systemet funkar snart inte.
Kan undra när de tar bort möjligheten helt att kunna skriva sina räkningar och skicka in dem genom brevlådan?🤔
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#7 Jag visste inte ens att man kunde göra så fortfarande. Jag tycket det är bra att en del inte skickar pappersfakturor. Bättre för miljön.
Troligen är det inte långt kvar innan den möjligheten försvinner så mitt råd är att lära dig modernare sätt innan dess.