Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 423 ggr
Maria
0

Godmorgon fredag 13 januari

Godmorgon på er alla denna fredag den trettonde.

Hoppas att ni inte är skrockfulla😉

/Maria

aggeelin
0

Godmorgon! Igår efter jobbet var jag till veterinären med Maxen. Han har urinvägsinfektion. Det gjordes en grundlig genomgång och hittar ingen orsak (urinsten/kristaller/annat). Det är dyrt att vara hos veterinären på jourtid).

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Aj då. Stackars lilla katten. Hur märkte ni det?

/Maria

aggeelin
0

Han betedde sig konstigt, droppade blodblandad urin.

Maria
0

Aj då. Hoppas behandlingen hjälper snart.

/Maria

JMW
0

Go eftermidda!

En alldeles underbar dag. Jag gick en lång prommis med Elsa. Nästan vindstilla, sol och någon minusgrad. Ljuvligt!

#1 Hoppas Maxen blir fort bättre. Visst är det dyrt med veterinärvård. Det blev vi varse i somras när Elsa fick livmoderinflammation. Även där kom vi in på jourtid.

Tarotstollan
0

#1. Hoppas att Maxen snart blir bra!👍

Här är mulet men uppehåll och runt 0:an.
Jag har tvättstugan och det är extra jobbigt denna gången eftersom jag har ont i hela kroppen efter att jag var ute och handlade igår. Visserligen var det ganska ok att gå men omedvetet så spänner jag mig och det får jag sota för dagen efter!
Skall lägga mig och vila en stund när jag är klar med tvätten, det märks att man "börjar" bli gammal!😉😎

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
0

Maxen här fått smärtlindring och nu hämtar jag ut antibiotika. Han har varit instängd i tvättstugan men släpper nog ut honom när jag kommer hem. Tror han slutat droppa nu. Ikväll är jag med kollegorna på "after termin ". Vi har jobbat så hårt så ikväll kopplar vi av en stund tillsammans!

Maria
0

Det kan du behöva Agge.

/Maria

aggeelin
0

Tack! Ja, det behöver jag!

Nu är jag hemma igen. Har pillat i Maxen medicin. En stor tablett och Maxen är snäll så det gick bra till slut.

Mirinda
1

Men stackars kattpojken! Jag hoppas att antibiotikan verkar snart och att han inte blir dålig i magen. 

Nog är det dyrt med veterinärvård. Det kan jag skriva under på. Våra marsvin är försäkrade, så det blir inte så fruktansvärt dyrt ändå. Men så var det där med jourtid. Det täcks förstås inte upp av någon försäkring? Det går inte heller att direktreglera hos vårt försäkringsbolag efter kontorstid. De nya ägarna till kliniken (en av de få där de begriper sig på marsvin) har dessutom lagt en avgift på direktregleringen. Men när det gäller ens små fyrbenta familjemedlemmar, så tänker man inte med plånboken. Tur bara att jag fixar att ligga ute med pengarna.

Jag har haft mer tur än otur idag (eg igår). När jag gick hem med mina fyndade Orreforsglas, som inte var särskilt väl emballerade, var det superhalt på trottoaren. Jag tänkte inte ens på att det var fredagen den 13:e när jag hasade så sakteliga hemåt. Hade fullt upp med att koncentrera mig på att liksom glida fram som en stelbent skridskoåkare utan skenor. Både jag och glasen är hela. Så turen var verkligen på min sida. För jag kan definitivt inte åka skridskor.😃

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

aggeelin
0

Vilken tur du hade Mirinda!