Godmorgon torsdag 29 december
Godmorgon på er alla!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Godmorgon.
Det märks att jag är ledig. Jag börjar sova längre och längre på morgonen.🙂
/Maria
Godmorgon ☺
Å. Så skönt det låter att vara ledig. Nu har ju jag tagit lite sovmorgon de här veckan men hade gärna sovit mera!
God eftermiddag 🙂
Mulet, 3 plusgrader, hyfsat fritt från blåst ändå. Bråd dag idag, hämta för stor post på utlämningsstället, till fotografen för att ta ett ID-foto och därefter till banken för att ordna med papperen för att få ett ID-kort (eftersom jag utgår ifrån att de kommer att rycka mitt körkort). Sedan skulle vi lämna en hel del grejer till Solrosen där samhällets svaga driver försäljning, men det var stängt.
Nu hemma och lastar av, snart iväg och hämta sonen som är hos kompisar på lan, för att åka till optikern. Jag måste kolla synen för dubbelseendet, tror att brytningsfelet blivit större, pojken ska ansöka om körkortstillstånd och måste också ha en synkontroll. Kanske hinner jag sötta mig efter det, men måste ta hand om djuren först 😉
Jag med. Hoppas innerligt att du kan få behålla det.
/Maria
Jag fastnade framför TV:n och det var ett program om överlevare från Tsunamin. Jag klarade inte av att se hela. Så oerhört starka människor. Hur överlever man något sådant efter att ha klarat katastrofen? Efter att ha mist sina nära?
Jag minns bara de hemska 10 dygnen då sonen två bästa vänner var saknade. 😕
/Maria
Äntligen hemma efter alla turer hit och dit, plånboken blev 4400 kr lättare på kuppen 😉
Här har vi en hyfsat lugn dag. Det har varit mycket åkande hit och dit dagarna innan, vilket stressar mig, eftersom jag är den enda i familjen som klarar av att sköta om vår lille konvalescent; marsvinet Gozo.
Det är inte bara sårskötsel och stödmatning två respektive tre ggr per dag. Det går mycket tid på tvättning av små dynor och ständiga byten av tidningar i burens botten. Dessutom behöver han träffa sin marsvinskompis några stunder per dag, för sitt mentala välmående. Då måste man sitta och ha stenkoll, så inte kompisen börjar slicka på såret.
Det går åt mängder av gurka, persilja och basilika (marsvinsgodis), för att trösta och uppmuntra den lille "patienten". Självklart får kompisen då också godsaker.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Just nu så har någon börjat med smällare och raketer här utanför. Jag gissar att de övar till nyår😉
Den gamle katten Moritz reagerade bara med att vinkla öronen och lille Lakritz som är så rätt för mycket rusade ut i uterummet och satte sig vid fönstret för att kolla så det är skönt att de inte är rädda.
/Maria
#9 hoppas det går bra med marsvinet!
#10 fy för smällare före och efter nyår! Det räcker att smälla under nyåret. Jag tänker på alla djur som är rädda.
#12 Ja det är himla onödigt.
/Maria
Tack Aggelin!🙂 Vi kämpar på Gozo (marsvinet) och jag.
Är det inte förbjudet att sälja smällare?
Jo rena smällare ska väl vara förbjudet men många sk. raketer smäller ganska bra verkar det som.
/Maria
Jag blir så upprörd och heligt😡när jag hör att idioter skjuter raketer mot människor. Det görs tydligen fullt avsiktligt. Har de fullkomligt tappat vettet?
Jag tror är det finns en del som är stolliga när det gäller raketer. Måste få utnyttja sin fria vilja att göra vad som helst utan tanke på andra.
Jag känner mig ganska övertygad om att de som skjuter raketer mot folk och egendom tillhör samma klientel som kastar sten på polis och ambulans, samt sätter eld på vanliga arbetande människors bilar 😡