Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 536 ggr
Maria
4

Dagens goda skratt

Jag har skrattat hjärtligt en stund åt denne mans beskrivning om  hans första gång i en gynstol😃

http://www.newsner.com/han-glommer-aldrig-det-han-sa-till-sjukskoterskan-i-gynekologstolen/om/berattelser,humor

/Maria

beem
0

😂 sååå bra

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Agafia
0

😂 Tack för den ! 😂

Aleya
1

Hahahahaha. Detta får mig att tänka på sista besöket jag hade i gynstolen och en stackars termin 11 student på läkarprogrammet skulle få undersöka först. Han höll på i någon minut med att hitta hålet.  Men han hann leka skrapa trisslott med speculum innan han hittade hålet,och det rekommenderar jag ej.(Övervägde att ge han en gps men jag höll käften och lät han joxa på)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Rhonda]
1

Tjejer är BÄST!!!!  😂

[Rhonda]
1

#3 hahahahaha!!

Aleya
1

#5 jo det kändes lite spännande kan jag ju säga. 😂 Men jag fick mig ett skratt iaf fast dessa undersökningar är en riktig pina för mig p g a min smärta i just underlivet. Så nått kul fick jag uppleva. Eller en annan manlig gynekolog som var ny som säger: får jag ta en livlina och gå och hämta en vän? 😂

Medarbetare för Julen

[Rhonda]
1

#6 Vad jobbigt för dig. 😕

Du har iaf gps om det behövs - det har inte min mobil - den är från 2006.😉

Aleya
2

#7 jag kan leka gps om inte annat och säga: Kör nu rakt fram en cm så är du framme vid din slutdestination. 😂 Tror inte jag tänker göra en gpskarta och lägga upp på Google över mitt underliv. 😂 *skrattar*

Medarbetare för Julen

[Rhonda]
1

#8 HAHAHAHAHA! SLUTA! JAG DÖR!!!

[PeterTM]
0

Hmm, jag har alltid förhållit mig mycket skeptisk till män som vill bli gynekologer 🤔

Maria
3

När jag förra året eller slutet av 2015 var tvungen att besöka en gynekolog så var det ju givetvis inget trevligt, men vilken underbar läkare. En äldre man från Grekland och hans sköterska var lika go hon. Vi pratade en del Grekland och så hade vi ytterligare en gemensam nämnare då han gjort en hjärnoperation också.

De fick mig att helt glömma av ärendet nästan och han ringde dessutom två gånger för att höra om operation och efterförlopp.

Jag gissar att det var han som snabbade på remissen också.

/Maria

Aleya
1

#11 det är bra som få då läkare gör de lilla extra. Och för mig spelar det inte så stor roll om det är en man eller kvinna som undersöker mig. Huvudsaken är att personen inte beter sig som ett as som vissa gör. 😧 så jag har faktiskt sagt bort att träffa en speciell läkare då hennes råd var rent livsfarliga.

Medarbetare för Julen