Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 637 ggr
[Leifsdotra]
0

Julstressad?

Hur känner ni såhär dagarna innan dopparedagen? Är det mycket kvar att göra inför jul eller är ni klara med det mesta? 

Jag har smygstartat julfirandet i lördags med bonusdottern. På fredag firar vi med min släkt och på julafton är det bara vi i familjen hemma. Så jag har inte alls mycket att fixa med i år. Alla tidigare år sedan 20 år tillbaka har julfirandet varit hos oss, fast inte alltid på julafton eftersom mina syskonbarn alltid är med sin andra förälder på just julafton.

Fridaaaa
0

Nej inte speciellt. Allting klart :) Slipper tänka på mat och så :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Ninji]5
0

Jag känner mig klar med det mesta, ska bara slå in några julklappar & julbaka. Inget att stressa upp sig över :)

JMW
0

Ingen stress här heller. Har väl en del att göra men det mesta är handlat och finns hemma. Blir bara färskvarorna som handlas på fredag. Just nu kokar kålrötter på spisen. Så kålrotslådorna blir klara idag. En av de mer arbetskrävande sysslorna inför jul.

Maria
0

Jag har ju inte så mycket att göra men numera blir jag stressad av minsta lilla förändring och det är jobbigt.

/Maria

citytjejen
0

Vi har skippat julstressen! Vi gör det som vi gillar och har skippat den största stressfaktorn som enligt mig är julklappsinköp. Vi har bakat pepparkakor och tagit fram juliga ljuslyktor, stjärnor och annat. Några amaryllisar har också fått flytta in!

På torsdag ska vi göra det roligaste av förberedelserna och det är att åka och storhandla en massa julmat! Älskar att göra det 🙂

/Christina

JMW
0

#5 Precis så! Julklappsköpen var en enorm stressfaktor. Vi slutade med det för säkert 10 år sedan. Så mycket lugnare att slippa det.

Tarotstollan
0

Ja, jag är stressad. Gillar ju inte att städa i vanliga fall, så nu är det extra mycket att ta hand om. Värst är att jag är fortfarande förkyld, har ingen ork och så denna tidsoptimist som jag är, tror alltid att jag skall hinna mer på kortare tid än jag gör!😕😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Karmatarerskanise
0

Stressad kan jag väl inte påstå. Men jag blev precis sjuk och måste slå in mina klappar och har fortfarande den viktigaste julklappen kvar att hämta.

Torparmor
0

Sen det började bli vinterkänningar har katten väckt mig tidigt varje morgon och då har jag börjat lyssna på meditationsmusik. En timme med sån början på dagen har tagit bort all stress, så nu hinner jag det jag hinner och resten får vara till sen. 🙂

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Mirinda
0

Vi har ett nyopererat marsvin här hemma som jag har fullt upp med att sköta om. Det tar så mycket tid och kraft att jag fått minimera julförberedelserna. Vi har köpt en skinka och en gran, så det viktigaste har vi i alla fall på plats redan. Sonens julklappar ska sambon fixa i morgon.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Carrosh
0

Blev rätt stressad idag, faktiskt. Dykt upp en massa grejer på vägen som ruckat helt på planeringen, så det blev lite kaotiskt här idag. Men jag tror jag lyckats fått koll på läget igen.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Mirinda
0

Planeringen för morgondagen har spruckit och saker som borde vara gjorda redan är ogjorda.  Så nu börjar stresshormonerna få fart i kroppen på mig.😓

Snällaste grannen behöver skjuts till flyget, så där ryker flera timmar av morgondagen. Sonens julklappar blev inte inhandlade idag som vi planerat. Fredagen var redan inbokad med julförberedelser i mat- och pyntväg. Vi måste hinna handla all julmat utom skinkan i morgon. På fredag sitter jag fast med skinkpassning och annat matfixande, så då kan jag inte åka någonstans. Vi får nog inte bara sällskap med marsvinen i jul. Vi lär ha en och annan dammråtta i huset på julafton också. För när i hela fridens namn ska vi hinna städa?!!🤪

Torparmor
0

#12  Om jag fotade mitt stora vardagsrumsbord skulle du inse att några dammråttor som ändå gillar att vara i hörnen och under skåp inte är så farligt. . Ett rum är tomt sedan fönsterbyte, där ska helrenovering starta direkt efter helgerna så allt därifrån står i övriga huset och en hel del belamrar vardagsrumsbordet.

Var glad att du har en snäll granne och att du kan återgälda snällheten. Skippa en del av maten och köp en digital termometer så blir skinkpassningen inte så jobbig. 

KOM IHÅG  att andas - Tag ett djupt andetag - ANDAS - andas en gång till  🌺

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Mirinda
0

Tack för dina uppmuntrande ord, Torparmor!🌺 Det är väl bara att göra så gott det går och tänka på att problemen kunde varit betydligt värre. Jag och de tvåbenta i min familj har hälsan och vi kan vara tillsammans i julhelgen. Det är ändå det viktigaste.

[PeterTM]
0

Inte det minsta julstressad. Jag undviker allt vad stress heter, får ont i mitt hjärta direkt om jag stressar, så jag struntar i att stressa 😉