Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hÀlsning
LĂ€st 568 ggr
Maria
0

Godmorgon torsdag 22 december

Godmorgon pĂ„ er alla🙂

Idag ska jag passa pÄ att koka skinkan. Jag brukar alltid göra det "dan före dopparedan" men jag har ju tid idag sÄ varför inte. DÄ passar jag förmodligen pÄ att göra lÄngkÄlen ocksÄ.

Jag förstĂ„r inte varför jag blir sĂ„ stressad. Jag har t,om drömt om julmat. 

Vi blir ju bara fyra pÄ julafton. Sonen och hans sambo kommer pÄ dagen eftersom min man jobbar pÄ kvÀllen. Vi kommer sÄ att sÀga bara Àta en jullunch istÀllet.

Det Àr vÀl egentligen mitt största handikapp efter operationen i skallen. SmÄ förÀndringar blir sÄ stora och övermÀktiga pÄ nÄgot sÀtt. Det Àr ganska olikt mig som alltid haft mÄnga bollar i luften och full koll.

Jag inser ju det orimliga i mitt "oroande" nÀr man hör hur alla andra har det men det Àr sÄ himla svÄrt att slÀppa saker och ting.

Attans.

/Maria

aggeelin
0

Godmorgon! Jag kÀnner mig ocksÄ stressad. Har varit för lat vad gÀller nödvÀndigheter kanske men stÀda avoch annat plock kan inte göras i förvÀg.

Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet

[Leifsdotra]
0

Jag Ă€r flexledig i eftermiddag och ska Ă€gna mig Ă„t att koka knĂ€ck, stĂ€da av lite, göra köttbyllar och att slĂ„ in de sista julklapparna bl a. Imorgon Ă€r vi lediga och Ă„ker ivĂ€g pĂ„ lunch och julfirande med min slĂ€kt. KvĂ€llen kommer att Ă€gnas Ă„t att griljera skinka, göra Jansson, klĂ€ granen och göra marsipanfigurer som vi alltid gör kvĂ€llen innan .PĂ„ julafton blir det bara vi i familjen hĂ€rhemma i lugn och ro❀

Maria
0

SÄ nu puttrar min julskinka pÄ spisen och det börjar lukta sÄ gott.

/Maria

[PeterTM]
0

God eftermiddag đŸ™‚

Soligt och 4 plusgrader hĂ€r. Barnen Ă€r jullediga, de har varit uppe för frukost runt 11, nu har de stĂ€dtjĂ€nst đŸ™‚

Maria
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu Àr det rÀtt trÄd hoppas jag HÀr kommer julskinkan .

/Maria

Maria
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och sÄ grönkÄlen

/Maria

[PeterTM]
1

#6 A damp fart producer, beware đŸ˜ƒ

Maria
1

Haha, jag Ă€r helt genomsvett😉

/Maria

aggeelin
0

Maria, Àr det nejlikor i skinkan?

Maria
0

#9 Ja, vi brukar alltid ha det.

/Maria

aggeelin
0

#10 smakar pepparkakor?

[PeterTM]
0

Min fru brukar ocksĂ„ ha nejlikor i griljeringen, men hĂ€r Ă€r det ingen som Ă€ter av det dĂ€r lagret och jag har aldrig kĂ€nt nĂ„gon smak av nejlika i skinkan đŸ™‚

Maria
0

Jag Àlskar ju det feta sÄ visst kan man kÀnna en viss smak av nÄgot parfymigt men det Àr bara jag som Àter det och jag tror inte det ger smak Ät sjÀlva skinkan eftersom det bara Àr med vid griljeringen.

Mest dekoration.

/Maria

[Leifsdotra]
0

Vi har ocksÄ nejlikor som dekoration, min mamma hade alltid det. Maken hade inte sett det förr vÄr första jul tillsammans, men tyckte att det var fint !

Maria
0

Nu hÄller min man pÄ med att steka prinskorvar och sÄ har han gjort köttbullar.

Det finns nog ingenting som gör mig sĂ„ ilsken😡 som att göra köttbullar sĂ„ det har han tagit över för mĂ„nga Ă„r sedan.

/Maria

Tarotstollan
0

Jag har varit hos frissan idag och "snyggat" till mig lite. Sen pĂ„ hemvĂ€gen köpte jag Hyacinter 3 stycken för 30 kr, sĂ„ jag köpte 6 stycken, bara 1 Ă€r utslagen sĂ„ det dröjer innan det blir doft av dem. SĂ„ nu har jag lite doft av den som redan Ă€r utslagen, det var dĂ€rför jag köpte den!👍
Nu skall jag fortsÀtta stÀda, det Àr dags för fÄglarna att fÄ det lite fint.

IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!