Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 832 ggr
Maria
1

Nyår

Vad ska ni göra på Nyår?

Vi ska inte göra något särskilt mer än kanske äta något extragott.

Förra året så tillbringade jag nyår som nyopererad på Sahlgrenska så i år blir det extramysigt hemma😉

/Maria

DesK
0

Vi är alltid hemma på nyårsafton, eftersom vi har hund. Ibland kommer några vänner eller någon i familjen. Vet inte hur det blir just iår, utöver att vi får en gäst. Blir något extragott att äta och dricka och f ö mys framför brasan 🙂

/Désirée

[Ninji]5
0

Det blir att äta & fira med familjen :)

Åsa S
0

Jobbar på förmiddagen sedan åker vi ut till sommarstugan och tänder en brasa och min man lagar maten + nått gott blir det nog att dricka till.

fruktgumman
0

Vi ska vara hemma och laga till något gott att äta. Vad det blir är inte riktigt bestämt ännu.

Torparmor
0

Hemma i lugn och ro. Vi äter aldrig Janssons någon annan dag på året än nyårsaftonskvällen. Inga problem att fundera på maten den dagen iallafall

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Karmatarerskanise
0

Firar med närmaste familjen hemma hos mina föräldrar först. Sedan vid 23 går vi hem till mig (5min promenad ) och äter ostbricka och för att hålla katterna sällskap när det smäller som värst.

aggeelin
0

Vi lagar tre-fyrarätters tillsammans med kompisar och sen spelar vi spel. Ser på fina fyrverkerier och fortsätter spelet till sent …

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
0

Hemma med maken. Min dotter med vän kommer så det blir lugnt och fint. Vad vi ska äta har jag ingen aning om än. Förhoppningsvis så har inte närmaste grannen några raketer i år. Blir så jobbigt med Elsa annars.

Scorpio97
0

Har inga direkta planer. Mamma och jag gör eventuellt lite finare middag, sen brukar jag/vi gå ut och kolla på raketerna i området vid tolv.

//Jessie

Maria
1

Förr så firade vi i många år med min bror och svägerska. Vi handlade all maten dagen innan då vi besökte Saluhallen och Feskekörkan. Vi tog alltid en öl på Ölhallen 7:an. 😉

Vi lagade mat mer eller mindre hela nyårsaftonen och hade så trevligt. Vi har ätit en massa gott genom åren.

/Maria

[Leifsdotra]
0

Lagar 3-rätters med kompisar hemma hos oss, vi har inte bestämt vad det blir ännu. Lamm och älg har vi mycket i frysen så det blir nog nåt av dem till huvudrätt, sen får vi se. 

Våra kompisar brukar åka hem innan 12-slaget eftersom deras hästar kan bli oroliga när det smäller som värst. Det brukar inte vara någon som har smällare eller fyrverkerier i närheten av oss, så här är det inga djur som behöver vara rädda. Hundarna är inte skotträdda alls tack & lov! Men den ena hunden kan bli frustrerad ibland eftersom han är van att få sticka iväg och apportera när det smäller. Är han inomhus så är det inga problem, men ute reagerar han.

Tarotstollan
0

I år verkar det som släkten (mamma, 2 mostrar och en mosters man + jag) skall fira Nyår ihop, det har vi aldrig gjort innan, så det kan bli spännande. Har ingen aning om vad det skall bli i matväg, så det får jag kolla upp innan, så det åtminstone finns något jag kan stoppa i munnen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!