Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmed-hjärtat-på-rätt-ställe
Läst 798 ggr
[Allanboysen]
1

God gärning

hej! 

Jag håller på och vill gärna göra andra människor glada. Jag har några julstrumpor som jag ska köpa presenter till, stoppa i och lägga utanför dörrar. När snön kommer ska jag skriva med snön på bilar typ, "du är vacker", "du är perfekt" osv. Har ni tips på vad mer som kan göras? Är snart 15 så kan inte transportera mig längre sträckor själv, och det ska bara vara små saker som folk kan bli glada för. :) 

Alla tips välkomnas!

VildaVittra
3

Varför inte borsta av snön från bilarna och skrapa rutorna? Skotta gången åt äldre i området?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

OlgaMaria
2

Vilken trevlig tanke! :)

Skriva meddelande i snön på bilen är lätt hänt att det försvinner tills personer kommer eller helt enkelt bara missas. Men en skrapad ruta vore ju guld att komma till :) fast det finns ju också risk att det blir i onödan ifall personen inte kommer innan rutan blir isig igen.

Dela ut kolor med en liten lapp som det kan stå God Jul på eller något fint.

Dela ut varm dryck till tiggare och hemlösa. Köpa varma strumpor/vantar till dem.

Skotta hos någon äldre granne.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[PeterTM]
0

#0 Tanken är fantastisk och god, tänk bara efter en extra gång om du exempelvis skriver "du är vacker" i snön på en bil, det kan missuppfattas  så att den som äger bilen kanske känner sig förföljd. Gör hellre någon glad med det förslag som VildaVittra gav.

Om det finns snö kan du ju erbjuda dig att skotta trappor och sanda och liknande åt äldre som kanske inte orkar med det själva, eller slå bort istappar som folk riskerar att få på sig.

setfree
0

Mycket bra initiativ.

Det verkar som att det är svårt att hitta behövande. 🙂

Bära någons tunga matkassar och skriva GOD JUL och att du är värdefull på lappar kanske. Om det finns någon utslagen eller hemlös kanske man kan komma med lite kaffe och en lussekatt.

Mitt problem är att det inte finns så många utslagna i  min närhet så man får leta lite.

Hör av dig och berätta hur det går. 👍

Intehärutandär
0

Om Du gör gåvor, så ge till RIA och gärna barnsjukhusen.