Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 667 ggr
Maria
0

Drömmar

De flesta av oss drömmer emellanåt och det kan vara både knepiga, otäcka och trevliga drömmar.

Hur är det med er?

Är ni drömmare?😉

/Maria

[Rhonda]
0

Jag kommer alltid ihåg mina drömmar.

Karmatarerskanise
0

Har perioder då jag drömmer mardrömmar. Glömmer dom ofta några sekunder efter jag vaknat men känslan av obehag kan sitta i hela dagen.

Sover jag middag drömmer jag ofta väldigt konstiga drömmar och dom minns jag längre.

[Rhonda]
0

#1 Jag menade att jag kommer ihåg mina drömmar 6 nätter av 7 hela tiden.

Maria
0

Jag själv drömmer mycket men många gånger så bleknar drömmen redan när man går in i badrummet på morgonen.

Ibland är de dock klara och stannar kvar.

Precis som Hera så drömmer jag obegripliga drömmar om jag sover middag och dessa kommer jag ihåg mycket bättre.

Ibland drömmer jag riktiga mardrömmar men det är tack och lov inte så ofta.

/Maria

JMW
0

Jag kommer aldrig ihåg vad jag drömt. Kanske hänt någon enstaka gång under hela mitt liv.  Det finns en dröm jag minns efter mer än 30 år. Något jag drömde när jag var gravid och den var så ohygglig så den har liksom etsat sig fast på något konstigt vis.

[PeterTM]
0

För mig är det, som med mycket annat, beroende på vilken nivå mitt blodsocker ligger på, som styr vilken slags drömmar det blir. Har jag fel på blodsockernivån under sömnen, exempelvis att den stiger över 10, så får jag hemska mardrömmar direkt. Annars drömmer jag tokigt och galet, men snällt.

Tarotstollan
0

Några gånger om året kan jag ha ett par långa drömmar som jag brukar komma ihåg väldigt väl. Det har hänt att drömmarna har varit repriser sen många gånger tillbaka. Ofta drömmer jag de i färg och jag brukar skriva ner dem.
Alla andra korta drömmar kommer jag inte ihåg mer än bara någon minut efter att jag vaknat.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mirinda
0

När jag var yngre drömde jag ofta väldigt livliga drömmar och fick höra att jag pratade i sömnen. Det hände att jag tjoade och skrek i drömmarna så andra vaknade. Konstigt nog lyckades jag aldrig väcka mig själv.

Nu i medelåldern kommer jag aldrig ihåg mina drömmar. Enligt min sambo pratar jag inte i sömnen alls. Däremot påstår han att jag snarkar rätt ofta. Tror jag inte alls! Det är förstås någon som snarkar i hans drömmar.😉

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Tarotstollan
0

#8. Äsch, det är väl han själv som snarkar så han väcker sig själv i sömnen!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!