Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 326 ggr
aggeelin
0

Godmorgon fredag 11 nov

Godmorgon fredag! Nu är det fredag och så kommer helgen! Ute hänger snön i luften och några flingor har redan börjat singla ner. Jag är på väg till jobbet snart, snart ser jag ljusningen på min arbetspuckel men än är det en del kvar.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
0

Gomidda! Hemma efter dagens jobb. Härligt med fredag! Nu ska jag gå ut och skotta den snö jag inte hann/orkade med igår.

Tarotstollan
0

Solsken från en molnfri himmel och + 7,4 grader på balkongsidan. Ser att det redan börjat töa på gator och trottoarer.
Har tvättstugan just nu och sen efter det måste jag ut och kasta saker i containern som vi fått hit nu i 4 dagar, det gäller att passa på när den kommer 2 ggr om året.
Efter det är det dags att gå och handla lite men då har solen redan gått ner och det har börjat att frysa på igen!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
0

Godkväll på er!

Ikväll blir det hämtmat eller äta något enkelt ute. Vi är trötta efter arbetsveckan.  Först blir det faktiskt ett glas vin sen får vi se 🤔

[PeterTM]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God afton 🙂

Snön har sjunkit ihop betänkligt under dagen trots gråväder och snart försvinner den helt och ersätts med smuts och slask, för de har ju lovat 8 plusgrader till slutet av kommande vecka. Jag har varit på dialys idag och fick vänta i 45 minuter på taxin hem. Centralen hade inte uppgivit rätt adress till chauffören när han skulle hämta kunden före mig, så han hittade inte kunden. I morgon ska jag dit igen, hoppas att beställningsentralen sköter sig bättre då 😉

Solnedgången 15.15 igår.

Maria
0

Leonard Cohen är ju död. Är det någon som ni har gillat?

Jag har lyssnat en del på honom då sonen har mycket av hans musik.

Sonen och jag har även varit på Hydra i Grekland där Cohen bodde några år. En liten exklusiv konstnärsö utan vare sig bilar eller mopeder.

/Maria

[PeterTM]
0

#5 Jag hade de gamla skivorna från början av 70-talet, men de senare låtarna som hamnade på listorna gillade jag inget vidare. Något av hans kärna gick förlorad när han gav sig på pop som i "First we take Manhattan".

Tarotstollan
0

Hade knappt vetat vem han var om det inte var för tv-serien "Hem till Byn" där den där konstige Ulf (tror jag han hette) spelade L. Cohen hela tiden.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
0

#6 Just den låten är en av mina favoriter😉 Sonen håller förmodligen med dig.

Han har  en ganska stor vinylsamling.

/Maria

aggeelin
0

Jag gillar också den raspiga First we take Manhattan och också de tidiga låtarna av Cohen