Godmorgon söndag 6 november
God morgon.
Här är förmodligen svinkallt ute. Det har kommit lite "vitt" som ligger i ett tunt lager och så blåser det som satan och är nollgradigt. Göteborgsväder med andra ord.
Vi måste iväg och handla idag. Det blev aldrig av igår för min man jobbade.
/Maria
Nu har vi handlat och vi var nästan ensamma både på parkering och i affären.
Det blir fransk bondsoppa denna ruggiga dag.
Fy attan vad kalt det var ute trots att jag tog på mig min varmaste vinterjacka.
/Maria
Snö även här hos oss i förorten strax norr om huvudstaden. Blåser på bra och snön yr, jag tycker det är mysigt jag🙂
Idag är det tvättstuga och lite småfix och städande hemma. Sov för första gången i natt med våra nya duntäcken och oj så härligt det var! Hittade täcken på Jysk för halva priset (700 kr/styck) , så vi är så nöjda och glada. Vissa täcken är ju sanslöst dyra, såg för ca 10.000 kr för ett täcke i en annan sängbutik. Galet 🤪
/Christina
God middag 🙂
Här har vi rätt lustigt väder, det är minus 2 , snöfall och solsken 🙂
Jag sov länge som alltid på söndagar, den enda dagen i veckan när jag har möjlighet till det, så jag skippade frukosten eftersom frugan och dottern hade lunch på gång, så för mig blev det brunch med ägg och kanterellmacka.
Idag ska jag fixa lite med Lovisas dörr igen. Vi har slipat och målat dörren till hennes rum och jag har byggt på där den glipade och slipat ner där den tog i dörrfodret. Upprätningen behövdes för att dörren börjat hänga snett, hennes rum är i den gamla delen av huset som monterades upp här 1932, så låskolven passar inte i hålet i blecket i dörrposten, jag måste såga ur lite där.
Isande vind och lite snö, knagglig is, blankis och däremellan barmark, så var det när jag var ute en runda. Jag ville egentligen inte gå ut men katterna ville ha godis!😎😉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Godkväll!
Ute är det kallt och snöyra! Än så länge ligger inget kvar på marken.
Vi har haft besök av olika slag under hela dagen och nu är jag nyss hemkommen från lite träning. Nu ska jag sätta mig framför brasan och sticka lite.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#5 Somna inte. Lätt gjort när man kopplar av och det är varmt och gott😉
/Maria
#6 jag ska försöka låta bli!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet