Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkläder-smink-smycken
Läst 2368 ggr
Cristine
1

Män i rosa

Fortfarande hörs komentarer när en man sätter på sig en rosa skjorta

Varför?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
1

Har jag inte hört.

Maria
0

Det har jag nog heller inte hört någonstans.

/Maria

Farwuq
0

Jag har haft rosa skjorta, men aldrig fått någon kommentar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

stina63
0

Ja hör de mellanåt, Men de är mer vanligt idag att dom tar på sig rosa skjorta eller tröja,

ChristineL
0

Jag får mer höra att småpojkar inte ska ha rosa. Vi har en dotter på 1, 5 och väntar vårt andra barn och mamma är en jäkel på att flickor ska se ut som flickor och pojkar som pojkar. Vi har och har haft väldigt blandade färger till vår dotter och inte lär det bli mycket nytt inhandlat om vi får en son, han får ju ärva!

Intehärutandär
0

Min pojkvän är en sån där bakåtsträvare. Han skulle inte ens ha en mörklila skjorta fast det är i hans färgskala. Min son är ju halvchilensk och alltid haft skarpa färger, t ex knallrosa eller orange. Han har valt rosa eller med rosa i sig själv med.

Cristine
0

Roligt  att läsa era inlägg.  Jag undrar Snövit hur en dyster svensk går ihop med en eldig lite halvchilenareSkrattar

Intehärutandär
0

#7 haha, ja inte alls. Dvs min kille bryr sig inte i min son. Och min son därmed inte i honom. Därmed är olika temperament löst. Tragikomiskt. Jag och sonen går bra ihop för jag är lugn med enormt tålamod. Som kan lugna ner honom med jämna mellanrum. Han skulle dessutom varit född i skorpionens tecken. ;-)

Cristine
0

Oj då! Som min särbo då!

Intehärutandär
0

#9 Min är särbo med. Som tur är. 🙂

aggeelin
0

Rosa  är snyggt på både män och kvinnor som passar i den färgen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
2

Visserligen handlar detta om jeans, men dock rosa.

Har en vän som hade rosa jeans på sig en gång i ungdomen , vet inte var han fick tag på dem för ingen hade sett sådana förut.

Han går än i dag under namnet "Rosa Pantern"  😂

Själv har jag ingen skjorta helt i rosa men skulle inte tveka att ha någon på mig.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

citytjejen
0

Jag bryr mig inte om en man har något rosa på sig. Min man vill dock inte ha rosa, han tycker det är för tjejigt haha. Men tror att han skulle klä i en ljust rosa skjorta!

/Christina

[peter54]
0

Jag har inget rosa just nu, men jag har haft både skjorta och t-shirt och för den delen, en träningsoverall i rosa. Färg är väl färg, vad är det annars? Jag är lite avundsjuk på syrrans pojkar som är mörka, de passar i hur starka färger som helst 🙂

Maria
0

Ja, mörk hy och kläder i färg är sååå vackert🙂

/Maria

Afturelding
1

Min farbror som är 208 cm lång och låter som en björn har väldigt ofta rosa, det är fint!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Intehärutandär
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min rosa "man". Gamla foton förvisso.

Schiizop
1

Min mamma har alltid låtit mig och min lillebror ha på oss precis vad vi vill. Om min lillebror vill ha en rosa  klänning till skolan, ja men då får han ha det😃

Cristine
1

Jag tycker rosa är fint och mina killar är ju halvspanjorer.

En söting din rosa man Snövit😉

Intehärutandär
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är något speciellt med spanjacker. 😃 Min son har fångat många kvinnor sedan sin födsel. Unga och gamla. Ögonen förtrollar dem flesta. 😛

Fridaaaa
1

Jag gillar inte rosa överlag, vissa passar i det andra inte, min sambo gillar inte heller rosa.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

KPD
1

Det är förhållandevis nytt att betrakta rosa som en feminin färg. Det var först på 1950-talet som den blev det. Dessförinnan stod den för maskulinitet. Om detta och mycket mer kan man läsa i den bok som socialantropologen Fanny Ambjörnsson har skrivit om rosa. http://www.gp.se/kulturnoje/1.782447-fanny-ambjornsson-rosa-den-farliga-fargen

Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

[PeterTM]
0

Dubbelpost

[PeterTM]
2

Jag hade en gång för sisådär 30 år sedan en träningsoverall helt i rosa och den väckte en del reaktioner, både positiva och negativa, när jag bars i i en föreläsningssal med kanske 100 personer.

Nuförtiden väljer jag bort både rosa och orange för att jag inte gillar färgerna på mig, jag blir blek som ett lik i dem, de passar bättre på mörkhyade. Jag kan känna mig avundsjuk på min systers pojkar som är mörka, att de kan bära upp vilka sprakande färger som helst.

🖐🏽 Hej Cristine, jag saknar dig. Du var oslagbar som roder i den här gruppen och rolig att ha som vän utanför iFokus. Jag är så ledsen för att jag inte förstod hur sjuk du var, för jag är helt säker på att om jag hade insett det så hade jag kunnat hjälpa dig. Jag vårdar den märkliga växten ömt, den som jag fick fröet av dig och som skulle gros i potatismos. Galet tänkte jag, men det funkade. Tänker på dig varje gång jag ser den lilla plantan. 🌺

Maria
0

Ja det känns i hjärtat när det dyker upp trådar där Cristine medverkat eller skapat😕

/Maria

KPD
0

#25 Finns hon inte längre bland oss?

Maria
0

Nej tyvärr😕

/Maria

KPD
0

#27 Det var sorgligt. Jag kände inte till det. Med tanke på din förra kommentar, tycker jag att det vore bra om man kunde låsa trådar, så att det inte skreves mer i dem.

[PeterTM]
0

#28 Cristine dog hastigt den 18 september 2015. Även Leffe som tog över här efter Cristine, dog den 4 juli i år. Jo jag kan hålla med om att man egentligen borde låsa trådar som skapats av någon som är död kanske borde låsas, men Cristine skapade hundratals, så det blir ett oöverstigligt arbete för de som tar över. Dessutom finns ju både Cristines och Leffes inlägg i tusentals andra trådar.

Maria
0

Jag håller nog med Peter. De är sorgligt att de är borta men man vill ju heller inte radera dem utan minnas.

/Maria

KPD
0

#30 Jag menade inte att trådarna skulle raderas, men här finns en stor brist hos iFokus. Man kan fortfarande gå in på Cristines sida och läsa: "Nöjd med livet och har många intressen." På Facebook kan en avldens sida bli en minnessida. #29 Eftersom det uppenbarligen väckte minnen, när jag skrev i denna tråd, finns skäl att fundera över att låsa dem. Detta problem är mindre på forum, där trådar låses och flyttas över till ett arkiv efter en tid. Detta ligger dock utanför sajtvärdens ansvar.

Maria
0

#31 Jag tror ingen här på Livskvalitet skulle vilja att trådar som Som Cristine skapat eller medverkat i ska låsas.

När det kommer till att den avlidnes nick fortfarande finns kvar så ligger nog det ansvaret snarare hos anhöriga.¨

När jag själv var sjuk så gav jag sonen alla mina inloggningsuppgifter till både FB , iFokus med mera för att ta bort kontot om jag dog.

/Maria

Tarotstollan
5

Jag blir både glad och ledsen när jag hittar ett inlägg av Cristine och Leffe. Det gör att de lever kvar i våra minnen, så jag vill verkligen att dessa trådar stannar kvar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!