Godmorgon söndag 23 okt
Godmorgon! Önskar er alla en fin söndag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Det är ju mitt i natten ännu ;)
Önskar dig det samma.
#1. Ja men det är ju då den nya dagen börjar! 😉
Gomorron alla nattpigga människor.👋
Sitter här och smaskar på min hemlagade pizza och tittar på tv. Knappt en människa som är vaken och är inne på iFokus, vad gör ni allihopa? Sover?😃
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Gomorron allihopa 🙂
Ja , klockan va nog 00.30 när jag gick o la mig, , kollade på serier på Netflix. Good Wich , så bra! 🙂 Förstår att ingen va vaken Tarotstollan 😉
Ha en fin Söndag alla ! Kram 🙂
HH 🙂
Godmorgon på er. Inatt har jag varit uppe ungefär varannan timme och jag ska inte skylla på Moritz alla gångerna.
Jag har haft sådan huvudvärk men det känns rätt OK nu.
Det är bara tre grader hos oss. Brrrr.
/Maria
Här har jag just nu + 3,4 och det regnar. Katterna ville ut en stund på balkongen och jag känner verkligen hur kallt det är, när kylan kommer svepande från balkongdörren.🥶
Skall krypa ner i sängen nu!😕
#4 Hej Maria , , va jobbigt o va uppe sådär, , har du ingen "tablett" du kan ta mot huvudvärken innan du ska sova ?
#5 Mina kissar vill oxå ut, , den ena gick ut. 🐱 Visst är det kyligt , håller med, bara 5 grader här oxå, , det regnar o grått ute. Det blir en innesittar Söndag!! Kram Kram 🤗
HH 🙂
#6 Jo jag kan ta Citodon ihop med 5 mg Stesolid men det hjälper inte alltid. Sedan har jag Sumatriptan om det är en ensidig huvudvärk som migrän.
Det bästa är att gå upp en stund för mig för då lättar det oftast.
Vi får väl se här hemma om katterna vill ut idag.
Oftast vill det bara att dörren ska vara öppen en bit och sedan så är de inne ändå😃
/Maria
OJojoj, , Stackare . Hoppas det lättat , , något.
Att du orkar sitta här då, , och skriva , bara det är jobbigt , , tycker jag när jag har huvudvärk. 😕 men nu mår jag bra. Nu läste jag att det lättar för dig när du går upp, , skönt. 🙂
Så är mina kissar oxå, , dem vill sitta vid dörren, , helst ytterdörren , , det går inte hos mig, för jag bor så jag har en hög trapp , , ytterdörren nere.
Här är min ena katt ute på balkongen , går på räcket , jag hade nätat förut när dem va små, sen tog jag bort det. 🙂

HH 🙂
#8 Oj då. Har de inte ramlat ner någon gång? Fast de kanske inte är så högt? Fin katt. Han påminner om min Moritz.😉
När jag har "ordentlig" huvudvärk så går det inte att sitta vid datorn alls. Då får det bli sovrummet med rullgardiner.
/Maria
#9 , , Precis när jag har skrivit klart allt , , så lägger laptopen av !!! 🤪 riktigt irriterande , , då får jag starta om den.
Nej, , dem har inte ramlat ner, Nej, , inte alls högt , , nån meter, , min andra katt , brorsan hans , , klättrar upp o ner. Tackar , , kul att du har en likadan kisse.
Här är brorsan hans, Knatte , , han myser mest .
Kan tro det , angående huvudvärken. inte alls kul!! 😓 Hoppas du får en fin dag och kan njuta av den!! kram 🙂

HH 🙂
God eftermiddag 🙂
Här är regnigt och ruggigt. Jag har matat mina slingersvansar, eller jag håller fortfarande på. Det går inte att mata alla samtidigt eftersom jag kan störa dem som redan börjat äta, så jag började med de större och nu tinar jag mat åt de mindre. Förhoppningsvis är de större klara när det är färdigt att mata de mindre.
Idag fyller min morsa år, men det har hittills inte gått att ringa och jag gissar att vi inte kommer att nå henne för att gratta. Hon drar ur jacket, eller sänker volymen på telefonen så att hon inte hör den. Hon har fått för sig att grannarna är ute efter att terrorisera henne och så har det varit i 20 år.
Snart sex veckor utan katt, men det är inte dags för någon ny förrän i februari. jag kan fortfarande få för mig att jag ser katten ibland, någon skugga eller något plagg på soffan kan bli till katten. Därför tycker jag att det är bra att vänta ett tag.
Det blir två katter. Frugan och pojken ska åka på en weekendresa till Rom (han är historieintresserad), men vår flicka vill inte följa med (hon är INTE historieintresserad) 🤐 Istället får hon välja en katt och hon har fastnat för Birma och har bokat en från en uppfödare. Den ska vara leveransklar i mitten av februari. Samtidigt ska vi köpa en liten bondkatt från katthemmet i Uppsala.
Här är vår gamla katta när hon var pigg och kry.
#11 Så fin hon är.
Vad spännande med en Birma och en hittekatt.❤️
/Maria
Sitter här och funderar på om jag skall gå ut eller inte. Ja, egentligen är det inget att fundera på, jag måste ut. Katternas godis är slut och jag behöver mera näsdukar och så måste jag lägga på veckans Sudoku om jag vill ha en chans att vinna igen.😉
Just för tillfället är det uppehåll och + 7,3.