Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 619 ggr
Maria
1

"FamiljeTV"

Det går flera program på TV om olika familjer som Wahlgrens, Karlssons och Parnevik. Finns det verkligen ett intresse för detta så att det blir tittarunderlag? Uppenbarligen måste det ju finnas men är det så intressant?

Jag skiter fullkomligt hur ex. Wahlgrens har det😃

Följer ni dessa program?

/Maria

DesK
0

Håller helt med dig, Maria! Fattar inte att det kan finnas något intresse för sånt!

/Désirée

Mooniq
0

jag är helt ointresserad. Ibland på eftermiddagarna kan jag se lite på hollywood-fruar - de är ju helt utanför ramarna. Hur kan de gång på gång starta bråk o sen bara säga - ursäkta mig - och så e de igång igen. Såna personer har inget i mitt liv att göra alls. Men de gånger jag tittat så har jag suttit med en tappad haka. Jag är nöjd med mitt i-vip-life 🙂☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[tk1971]
0

Nej. Fullständigt ointressant för mig.

Maria
1

Jag undrar vilken publik de riktar sig till? Vad det är för människor som gillar detta?

/Maria

Mooniq
1

Det finns nog massor av människor som vill leva som de in programmen, önskar att de var lite kända, hade lite bättre ekonomi, att vara sedd o hörd och kanske kunna förändra något. Människan är ett flockdjur och alla vill tillhöra, kanske leda, ingen vill vara utanför. Tror nog att denna typ av program talar till den primitiva delen av hjärnan. Om man inte kan tillhöra kan man alltid fördöma och förlöjliga.

jag kan tex inte förstå hur program som big brother eller paradise hotel ens kunde få gå från idé till inspelning -helt horribelt för mig, men många andra tycker att det är spännande.. tur att vi alla är lite olika ändå 🙂

Maria
1

Javisst är det tur att vi är olika.

Du har nog rätt i att kan man inte tycka om så kan man fördöma ungefär som jag gör i denna tråden😉

/Maria

Mooniq
1

tycker inte du dömer, alla ska ha en åsikt och det är sunt 🙂

Sommarek
1

Jag har ärligt talat aldrig förstått mig på diverse dokusåpor. Någon gång i början följde jag sånt som "Fame Factory", men då var det mest för att jag var intresserade av deras workshops (och så var en gammal klasskamrat med, som bonus). Vad nöjet ligger i att se andras (ibland helt flippade) liv i detalj fattar jag inte…  🤔

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[PeterTM]
1

Jag har aldrig sett ett sånt program, de går helt bort för mig precis som alla såna "halv åtta hos mig", "ensam blablabla söker" och alla andra hemma hos-varianter. Min gissning är att de som gillar såna program är samma personer som prenumererar på "Vänt i Häcken", som numera visst heter Se och Hör.

citytjejen
0

Tycker egentligen att sådana program är ganska tramsiga, men samtidigt vet jag att om jag börjar kolla så vill jag se alla avsnitt haha. Gärna på play så att jag kan se flera på en gång 😃Det är trots allt rätt avkopplande att kolla på såna program, tycker jag. Brukar kolla på Kardashians, galet program men ack så kul!

/Christina

Maria
2

#10 Så roligt att någon tittar😉

Jag känner någon form av inbyggd aggression när jag ser liknande program. Jag kan inte riktigt förklara…ungefär som programmen om Böda Camping och Ullared.

/Maria

[Leifsdotra]
0

Tittar inte heller på den typen av program, de ger mig ingenting alls!

Tarotstollan
0

Har sett något avsnitt här och där och endast för att det just då inte finns något annat att se vid den tiden. Oftast väntar jag på program som börjar senare då.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
2

Jag ser så sällan på Tv så jag lägger ingen tid på att se såna program. Vad är det som lockar? Berätta nu som vet.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Sommarek
2

#11 Haha, så har jag det också. Får nästan utslag när jag tänker på att de här människorna finns…  😊

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus