Godmorgon lördag 10 sept
God förmiddag 🙂
Soligt och vackert väder här också, så jag ska försöka få något gjort ute, får väl se hur mycket min skadade vänsterhand tillåter, men jag har petat i mig hela smärtispaketet - alvedon, ibuprofen och oxynorm, så några timmar ska jag nog klara.
Igår kväll tittade jag på film med pojken min, vi såg Spotlight, helt fantastisk film som bygger på när The Boston Globe avslöjade pedofilskandalen inom den katolska kyrkan i Boston.
God förmiddag från ett soligt Göteborg.
#1 Tack för filmtipset.
Jag och min man har veckohandlat och sedan velat omkring på det gigantiska Frölunda torg. Helt hopplöst att hitta trots digitala informationsstationer.😡
Vi var ute efter hobbyfärg som jag ska ha till att fixa en ljusstake och så köpte vi ett nytt brädspel som skulle finnas i en butik där. Vi hade kollat på nätet innan.
Så nu blir det matcher av här hemma med "Sequence"😃
/Maria
Nu har vi redan spelat två omgångar😃 Ställningen är 1-1.
Ett jätteroligt spel som är en variant av luffarschack fast med spelkort och spelbrickor. En blandning mellan strategi och tur tror jag. Jag ska ta en bild. En omgång tar inte så lång tid och det är ju bra ibland.
Nu ska jag förbereda mat och min man ska greja i vår minimala trädgård. Vi har så lite gräs att det räcker med en el-röjare.😉
/Maria
Lördag, vad gjorde vi då…
Jo jag sålde två kaniner till en nygammal vän. Hon och jag fick kontakt igen via fb för nån månad sedan efter många långa år. Vi kände varandra under gymnasietiden och jag trodde hon skulle dra till storstan och leva lite glamouröst. Hon var sån tyckte jag. Idag är hon bondmora med höns, kaniner, ankor och grisar 😂 Så helt fel jag hade. Å andra sidan tänkte hon tydligen ungefär lika om mig visade det sig. Och jag bor ju också på en gård med djur. Fast jag bodde i storstan ett tag åtminstone 😎
Vi var till sjön och tömde regnvatten ur båten också, en liten plasteka för stillsamma fisketurer bara. Så nu är den redo att användas igen, eller dras upp helt på land om vi inte hinner ut något mer innan det blir för kallt.