Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 613 ggr
aggeelin
1

Godmorgon torsdag 8 sept

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! En mulen men varm dag. Jag är lite sen till jobbet idag men nu är det dags att skutta iväg. På eftermiddagen ska jag på kurs och lära mig ett nytt program till datorn. Jag tror att jag lyckats ladda ner det men nu kan jag inte hitta det. Suck. Sånt är livet.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Godmorgon Agge. Vilken vacker pelargon.

Det är hopplöst med nya program man måste lära sig. Det räcker med alla inloggningar till olika ställen tycker jag som dessutom ska bytas ut var tredje månad ibland och alla ligger i otakt med varandra. Inte en susning att jag kan komma ihåg alla lösenord utan att ha en backup.

/Maria

Mooniq
0

En ledig torsdag - sen blir det jobb hela helgen. I våningen under renoveras det o ska sättas in fönster så det känns som om jag bor i en arbetsplats. Idag ska jag iväg o kolla en annan lägenhet, lite längre från centrum, så jag slipper rallykallegänget på nätterna

Lösenord är ett aber.. Jag har hittat min lösning - så för hemmaprogram har jag förkortningar på alla husdjur jag haft och på jobbet en förkortning på alla länder/städer jag vill besöka.. men efter semester/ledighet på jobbet är jag alltid osäker och det resulterar nästan alltid i att jag tillslut får ringa supporten.. Suck ja.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
0

#2 Jag satt en halvtimme i telefonkö till IT-supporten igår och pillade med min mobil samtidigt och ser att jag redan har antecknat det nya lösenordet.🤫

Det värsta är ju att hålla reda på tecken, siffror och gemener eller versaler vilket de ofta har krav på att man blandar.

/Maria

Mooniq
0

#3 ja och på tv nyheterna sa det för ett tag sen att det är inte bra att företagen tvingar oss att byta lösenord ofta - eftersom vi inte kommer ihåg det.. 🙂 Har oxå en minneslapp - vilket man inte ska ha men jag känner att den är nödvändig.

Maria
1

#4 Ja det är ju det värsta att man måste ha minneslappar och då försvinner ju egentligen hela säkerhetskonceptet.

/Maria

Mooniq
0

sant.. sen gäller det ju att komma ihåg vart man lagt lapparna…😴 tur vi har supporten som kan hjälpa..

aggeelin
0

Jag har fått bärbar dator och det har krånglat som bara den. Nu ska jag gå kurs i "digital salstentamen" och jag tycker om utveckling men det är inte så lär med alla program. Suck. Ser ni den lilla gula pricken på bilden? När den lyser så fungerar inte "touchstyrningen" av datorn. Det hade jag ingen aning om förut. Det kunde väl it talat om för mig!!

Maria
0

#7 Det var en ynklig gul prick. Det tog en stund innan jag hittade den.

Jag arbetar med ett europeiskt program där man registrerar benmärgstransplanterade patienter och det har inget med vårt IT-system på Sahlgrenska att göra så att säga så där är all information på engelska om man behöver hjälp och det funkar för det mesta med det är ju så mycket facktermer.

https://www.ebmt.org/Contents/Pages/Default.aspx

/Maria

aggeelin
0

Ja det var en ynklig prick. Hade inte själv kommit på att klicka på den.

Maria
0

Det ser ut som skräp😃

/Maria

[Leifsdotra]
1

Godmorgon! Längtar hem till damen på bilden, men här sitter jag på kontoret och tragglar…

Maria
1

#11 Vilken fin dam.

/Maria

Mooniq
1

klappa o krama hästen från mig.. Underbara djur! ❤️

[PeterTM]
0

God afton 🙂

Idag har det varit soligt och fint här. Vi firade vår dotter tidigt på morgonen, hon fyller 14 idag. Hennes kompisar på skolan hade firat henne med kladdkaka och minifest med pannkaksgräddning 😊

Jag åkte till sjukhuset i morse för att genomgå den magnetröntgen av handen som jag skulle ha fått göra i tisdags, men som inte blev av då. Även om man slipper ligga med hela kroppen i den där smala tunneln, så var det ganska jobbigt att sitta knäppstilla i 90 minuter med handen i kameraröret. Dessutom fastnade jag i en dörr och rev upp en elak skada på högerhanden.

Nu hoppas jag att jag ska få någon dialysfri veckodag ledig i nästa vecka så att jag får lite paus från sjukhus. Jag har varit in varje vardag i snart en månad och jag börjar bli deprimerad över den här situationen.

Maria
0

#14 Fy vilken otur du har Peter.

Jag förstår att det är jobbigt med 90 minuter. Inte lätt att sitta still så länge.

När jag gör MR på skallen brukar det ta 30-40 minuter men då ligger jag ju och brukar faktiskt somna.

/Maria