Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 560 ggr
aggeelin
1

Godmorgon lördag 27 aug

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon på er!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
1

Gomorron !! 

Nu är det strax Bullbak, , sen till Loppis och sälja, , med en Go vän!! 🙂 

Det ska bli skoj!! 🙂 Ha en fin Lördag!! 

kram Kram 🙂 

HH 🙂

Maria
1

#0 Fin blomma.

#1 Bullarna ser jättegoda ut.

Jag har nyss gått upp och är fortfarande jättetrött trotts att jag la mig tidigt igår.😃

/Maria

Maria
1

Jag glömde att skriva att jag låg och drog mig en stund i sängen och när jag kom upp så hoppade jag till när jag såg min man i köket.

Jag var helt inne på att det var en ledig vardag😃

/Maria

aggeelin
0

#3 haha så det kan gå! ;)

Maria
0

#4 Ja men det var en trevlig upptäckt att det faktiskt är helg,😃

/Maria

aggeelin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi gul paprika! Vilken överraskning! Trodde den var röd den här också!

Maria
0

Åh vilka fina paprikor.

I år har jag tyvärr varken paprikor eller chili men nästa år hoppas jag att jag får tummarna ur…

/Maria

[PeterTM]
1

God eftermiddag 🙂

Det blåser halv storm, men annars ganska fint väder, mest soligt. Bra tvättdag, tvätten torkar på 20 minuter 😉

Jag har äntligen fått tag i ett grovt bamburör. Beställde på nätet för 3 månader sedan och fick bekräftelse, men sedan ingenting. Efter 6 veckor tröttnade jag och tog kontakt, svaret blev; "nä den produkten har vi inte haft i lager på flera år".

Nähä, hur kan den då finnas på hemsidan, frågade jag. "Ja det var konstigt att du kunde beställa den", blev svaret, men gör en ny beställning på en annan liknande produkt från hemsidan så ordnar det sig. Okej, jag gjorde så och fick en ny beställningsbekräftelse, sedan noll.

Då skrev jag till dem igen och sa att "man kan uppenbarligen inte lita på er hemsida" och att "nu vill jag ha ett förslag på en liknande produkt som ni faktiskt har. Jag har efter det inte fått något svar och det tolkar jag som att inga sådana produkter finns att köpa från dem trots alla olika som finns att välja på från deras hemsida.

I torsdags när jag var till Herpers Choice i Uppsala för att lämna av ett halvdussin mjölksnokar som jag sålt, frågade jag där om de har grova bamburör. Visst svarade hon då, jag hämtar ett åt dig. Jag fick ett bamburör, riktigt grovt och en meter långt, helt gratis. Det är skillnad på service mellan olika handlare, den saken är solklar.

Provsvaret jag så eftersökt som skulle visa om jag har antikroppar från borrelia kom i torsdags, de var positiva på båda typerna av antikroppar, vilket antyder att akrodermatit kan vara rätt diagnos för min handskada. Nu har jag fått börja med en fjärde sorts antibiotika som ska ta hårt på detta och idag gör det inte lika ont som igår. Kanske, kanske är det rätt nu äntligen efter 6 veckors svår smärta.

Maria
0

#8 Hoppas verkligen antibiotikan biter ordentligt nu.

Så märkligt det där med beställningen.

I Botaniska i Göteborg så hade man ett "bamburör" i växthuset där man satt en måttstock bredvid så att besökarna kunde se hur mycket det faktiskt växer på kort tid.

Spännande att följa.

/Maria

Maria
1

Min man håller på att baka knäckebröd nu.

Sedan ska han göra kola och efter det någon godiskaka med massa "sprit" i. Mandellikör, punch, glögg och skumpa?? + en massa choklad och olika nötter.

Jag undrar och jag kommer att tåla detta😃

/Maria

Tarotstollan
1

Här har återigen varit en solig, och varm dag, som jag sovit bort. Orkade upp vid 18 - tiden och då var solen fortfarande uppe, så jag satt en stund på balkongen och njöt av de sena strålarna. Sen var jag tvungen att fixa något att äta, även om mat är det sista jag vill tänka på just nu. Det finns ju ingenting som smakar när man är förkyld, kan ju lika gärna tugga på bomull och papper.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
0

#8 Hejsan , verkligen märkligt med en sådan sida, , företag på nätet , att det inte gick att beställa ?? Men va härligt att du fick tag på det , och gratis dessutom!! 

Hoppas du mår bättre sen när du får antibiotika. 

#6 , så fina paprikor du odlat.  ser riktigt smaskiga ut!! 

# 10 Va gott med eget knäckebröd, blev det smakrikt o hårt? 

# 11  Här va det med sol men mycket blåsigt. Satt på Loppis o sålde bullar som tog slut efter 2 timmar , så strax ska jag baka nya, Loppis idag med. Krya på dig!! 🙂

Ha en fin dag alla  !! Kram Kram 🌺

HH 🙂

aggeelin
0

#8 hoppas Peter!