Godmorgon torsdag 25 aug
Godmorgon från ett soligt Göteborg också.
Så fina dina katter är. Din långhåriga påminner mycket om min gamla katt Fritz.
/Maria
Godmorgon från jobbet!
Började morgonen med att agera Taxiservice åt äldsta sonen som har aktivitetsdag med klassen idag och inte skulle till skolan. Har ett stort möte i eftermiddag som jag måste ladda upp inför. Jag och en kollega ska hålla en presentation för ett 30-tal personer, så det får bli lite sistaminutenpluggande nu så att jag är riktigt påläst på och säger rätt🙂
#4 lycka till!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Hörde för en stund sedan massa pip och skrik ute i trädgården och ser då att ene katten Lakritz springer med något i munnen. Ser att det är en groda så jag tar en diskhandduk och bär ut grodan till närliggande skogsområde. Den ser helt oskadd ut och hoppar iväg.
Den är stor som en snusdosa i kroppen.
Vi har alltid en massa grodor på tomten varje höst. Det ligger visserligen dammar i närheten men vår trädgård är inhägnad och det finna bara några få små hål ut så jag tycker det är märkligt.
Lakritz tvättade sig ordentligt om munnen. Jag gissar att grodan utsöndrar mer irriterande slem när den blir stressad.
/Maria
#6 hahaha- grodor smakar nog inte så bra!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#7 Nej jag tror inte det heller men de är ju himla kul för katterna när de hoppar omkring.
Det som är obehagligt är ju att de skriker så högt också. Jag blev alldeles förskräckt när jag hörde det första gången när vi flyttade hit.
Jag trodde bara grodor kväkte.
/Maria
God eftermiddag 🙂
Hemma igen efter en tur till Uppsala. Var först till handkirurgen, jourbesök efter nya idéer framkastade igår om orsaken till problemen med min vänstra hand. Därefter var jag till Herpers Choice och lämnade sex pueblomjölksnokar som de hjälper mig med att transportera till terrariemässan Expo Syd som hålls på Yllan i Kristiansstad på lördag.
6-7 grodor smakar inte illa, är du säker på att det inte var en padda?
Ja paddor är väl torra och lite knottriga?
De vi har här på tomten är slemmiga och i början så är de jättesmå som en enkrona och nu vid denna tiden eller senare beroende på hur blött det har varit så är de mycket större.
/Maria
#10 Jo så är det, paddor är torra med giftkörtlar i form av små vårtor, grodor är släta och våta.
Då är det de små grodorna😃
/Maria