Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 532 ggr
aggeelin
2

Godmorgon torsdag 11 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu skiner solen! Hurra! Önskar er en bra dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Härligt!

kim1980
1

God morgon ! Tyvärr säger jag att solen är framme . För det lila regnet kom i går så försvinner det .. Klimatet är för torrt farligt torrt. . Jag inget för värmen alls är extrem värme känslig.. Är knappast inte ensam om det.. Men ensam kanske våga vara den jag är och våga ha åsikt. . Svårt se ljuset när gäller sommar halv året.. Jag trivs bäst med höst vinter … Men är på väg åt rätt håll för dem som inte gillar värmen .. Inget jag njuter av utan lider av det.. Svårt komma för våga handla i värmen.. Ha en bra dag gott folk !

[Leifsdotra]
1

Hej!

Sprillans ny på just Llivskvalitet!

Jag är supernöjd med solsken så att hästarnas ena beteshage kanske äntligen kan användas🙂 Det är sankt där så den kan bara användas när det varit torrt några dagar, annars trampar de sönder marken och det blir lervälling av all den goda maten. Ska gräva ur de gamla dikena runt hagen när vi hinner med, men det är inte prioriterat just nu…

aggeelin
0

#3 välkommen hit!

Soligajag1
0

Så härligt det låter Leifsdotra , , önskar jag kunde rida med. 

Men andra intressen tog över, , poesi , minigolf, blogg o promenader , jogging, , 

Har vart en fin dag här ( trots huvudvärk) så jag varit hemma idag fr.jobbet.

Välkommen säger jag  med, Jag trivs här !! 

kram Kram 🙂

HH 🙂

Carrosh
0

Gokväll!

Trots huvudvärk och illamående hela dagen så är detta en underbar och speciell dag! I natt födde min bästa vän sitt fjärde barn, och idag fyller hon 30. Dottern kom 20 i 12, bara 20 minuter innan min bästa väns födelsedag! Snacka om bra födelsedagspresent! Eftersom min bästa vän är som en syster till mig så känns det lite som att man blivit moster för fjärde gången 😃 Jag är så sprudlande glad att jag håller på att spricka! Nu vill jag ju bara rusa över halva landet för o träffa hela familjen och få mig en titt på minstingen! ❤️

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[PeterTM]
0

God kväll 🙂

Besiktigat min bil idag och trots att frugan alltid tror att hon ska bli tvungen att åka och hämta mig, gick bilen  som vanligt igenom helt utan anmärkning 🙂

Jag har stora problem med min vänstra hand, ont som f_n och rödsvullen över pek- och långfingerknogarna. Jag har haft detta i ungefär en månad nu och varit på många läkarbesök, röntgat två gånger och varit på ultraljud en gång. Inne på andra antibiotikakuren efter att den första inte gjorde minsta skillnad. Olika hypoteser till orsaken har framkastats och den senaste antibiotikakuren har satts in för att ta kål på eventuella mykobakterier. Det verkar dock inte finnas grund för den hypotesen heller.

Läkarna har fortfarande inte lyckats fastställa om det är en infektion eller en inflammation. CRP är normalt, urat likaså (gikthypotesen därmed undanröjd) och inga avvikelser i blodstatus. Jag börjar tro att det är en biverkan av Gabapentin som jag fått mot neuropatiska smärtor och mina fantomsmärtor, medicinen har faktiskt fungerat mot de smärtorna, trots att det egentligen är en epilepsimedicin. 

Om min hypotes är riktig betyder det att jag måste välja mellan att ha fantomsmärtor i stumparna och neuropatiska hemska smärtor i huden på händerna, eller den här smärtan jag har nu.

På tisdag ska jag på återbesök på handkirurgen som har hand om detta. Då kommer de att kunna konstatera att vi inte är en enda millimeter närmare en förklaring och då blir det en biopsi, något som jag inte ser så positivt på eftersom hål på huden på mina händer brukar ta tre, fyra månader att läka.

Jag kan nästan inte använda handen alls och jag har börjat bli psykiskt påverkad av situationen, har ingen drive, ingen initiativkraft eller lust att göra någonting just nu. Jag har mycket smärta även utan detta problem och ibland har jag så ont att tårarna sprutar, så detta har blivit en sten på börda, min fru och barnen är oroliga för mig, att smärtan ska bli oöverstiglig så att jag ger upp till slut.

För min del ser jag inte på någon medicinsk eller fysisk belastning så. Jag utgår alltid ifrån att jag kommer igenom, att det bara handlar om tid och att tid förflyter. Jag gjorde det när jag var blind och jag gjorde det när jag var förlamad, men just nu är jag rätt låg på grund av detta, jag kämpar för att orka få någonting gjort, det blir inte många knop, den saken är alldeles uppenbar …

Maria
0

#7 Usch vad du är drabbad.😕 Jag är imponerad av att du orkar hålla humöret uppe och ändå vara igång och skriva här t.ex.

/Maria

Tarotstollan
0

Undrar om det är något speciellt med denna dagen eftersom så många har / har haft huvudvärk idag, jag också.  Orkade inte gå längre med det , så jag tog en tablett för en stund sedan.
I morse vid 5 tiden blixtrade det till och det kom ett brak, sen var det bara muller i någon halvtimma. däremot så kom det en åskskur som hette duga, det dånade och var precis grått utanför fönstren. Jag trodde att det haglade men det var bara regn!
Kan undra om det var den lilla åskan som orsakade min huvudvärk?🤔
 I dag har det i alla fall varit solsken i stort hela dagen!

#3. Kul med en ny skrivare här inne.
#6. Grattis till din nya "moster" titel.
#7. Så fruktansvärt jobbigt och tråkigt Peter! Du har ingen möjlighet att göra uppehåll med medicinen och se om det släpper i din hand och sen börja igen med medicinen? Eller byta ut den mot något annat?
Antar att läkarna försöker slå knut på sig själva för att hjälpa dig och hoppas att de lyckas denna gången också!🤗

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[PeterTM]
0

#9 Provade att göra uppehåll med Gabapentin några dagar, men jag stod inte ut med fantomsmärtor och de där neuropatiska smärtorna jag få i huden på händerna när de uppkom samtidigt. Det underliga är också att Gabapentin verkar ha positiv effekt på smärtorna jag har i handen, samtidigt som medicinen kanske är orsaken till inflammation i lederna.

Tarotstollan
0

#10.  Ja, det var ju inte bra. Får hoppas att de lyckas hitta något annat som kan hjälpa dig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
1

#10 just nu låter det jobbigt för dig Peter. Hoppas på bättre dagar