Läsplatta
Jag är snurrig. 😃
Skrev en tråd på Hälsa om läsplattor när jag egentligen tänkt att posta den här men men….
Jag har i alla fall skaffat en ny, nättare platta och har redan läst 5 böcker, är på den sjätte, och batteriet är bara förbrukat ungefär två tredjedelar.
Läser ni på plattor?

/Maria
Jag lyssnar på böcker. Har läst några på platta och tycker att det fungerar bra!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har svårt för att lyssna på böcker. Jag har provat men det är inte min grej.
Den lilla plattan på bilden är helt suverän jämfört med min större surfplatta.
/Maria
Jag lyssnar vad jag än gör ;) … städar, plockar, lagar mat, tvättar- ja allt! Men det där är olika. Husets husse sitter still och lyssnar. Det här jag svårt för.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Haha, ja det är väl tur att man är olika😃
/Maria
Jag kan inte lyssna på böcker , jag somnar , , 😴
Men en Läsplatta hade jag tidigare , va med i nåt som heter Storytel , men det är så dyrt , många laddar hem böcker , kanske ska börja med det. 🙂
Tänk aggeelin att det där ska vara så vanligt , att vi kvinnor måste göra flera saker samtidigt när vi städar, , till o med. Jag lyssnar på musik då, 📱 i min Iphone ,
När jag tar min promenadrunda har jag på hög musik i lurarna, , kan till o med digga till musik🙂 en , dansa o hoppa, , så går jag där var bilarna åker, , jag på gångbanan,
så kul o se hur dem reagerar bakom ratten, , en del!!
HH 🙂
#5 Jag lånar helt gratis från biblioteket till plattan.
/Maria
Vad kul att du gillar din läsplatta, Maria 🙂 För mig har läsandet tagit riktig fart, sedan jag började läsa på min surfplatta, så bekvämt och smidigt att kunna låna några olika böcker och bara behöva ta med plattan 🙂 Sen blir det ju mycket mer lättläst med den ljusa, belysta bakgrunden.
Har funderat lite på att börja lyssna på poddsändningar mm i luren, men är lite osäker på om det skulle funka för mig, med tanke på min hörselskada. (Jag är döv på ena örat, men med superstark höris hör 25% på dövörat och så har jag en måttlig hörselnedsättning på det andra örat)
/Désirée
#7 Jag har läst hur mycket som helst på min större platta men den är såpass tung att det blir obekvämt i sängen så därför gillar jag denna lilla så bra.
Sedan är jag fortfarande imponerad av hur länge batteriet håller.
Hoppas att det funkar för dig med att lyssna på poddar.
/Maria