Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 718 ggr
Maria
2

Läsplatta

Jag är snurrig. 😃

Skrev en tråd på Hälsa om läsplattor när jag egentligen tänkt att posta den här men men….

Jag har i alla fall skaffat en ny, nättare platta och har redan läst 5 böcker, är på den sjätte, och batteriet är bara förbrukat ungefär två tredjedelar.

Läser ni på plattor?

/Maria

aggeelin
1

Jag lyssnar på böcker. Har läst några på platta och tycker att det fungerar bra!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2

Jag har svårt för att lyssna på böcker. Jag har provat men det är inte min grej.

Den lilla plattan på bilden är helt suverän jämfört med min större surfplatta.

/Maria

aggeelin
1

Jag lyssnar vad jag än gör ;) … städar, plockar, lagar mat, tvättar- ja allt! Men det där är olika. Husets husse sitter still och lyssnar. Det här jag svårt för.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2

Haha, ja det är väl tur att man är olika😃

/Maria

Soligajag1
1

Jag kan inte lyssna på böcker , jag somnar , , 😴 

Men en Läsplatta hade jag tidigare , va med i nåt som heter Storytel , men det är så dyrt , många laddar hem böcker , kanske ska börja med det. 🙂 

Tänk aggeelin att det där ska vara så vanligt , att vi kvinnor måste göra flera saker samtidigt när vi städar, , till o med. Jag lyssnar på musik då, 📱 i min Iphone , 

När jag tar min promenadrunda har jag på hög musik i lurarna, , kan till o med digga till musik🙂 en , dansa o hoppa, , så går jag där var bilarna åker, , jag på gångbanan,

så kul o se hur dem reagerar bakom ratten, , en del!!

HH 🙂

Maria
2

#5 Jag lånar helt gratis från biblioteket till plattan.

/Maria

DesK
0

Vad kul att du gillar din läsplatta, Maria 🙂 För mig har läsandet tagit riktig fart, sedan jag började läsa på min surfplatta, så bekvämt och smidigt att kunna låna några olika böcker och bara behöva ta med plattan 🙂 Sen blir det ju mycket mer lättläst med den ljusa, belysta bakgrunden. 

Har funderat lite på att börja lyssna på poddsändningar mm i luren, men är lite osäker på om det skulle funka för mig, med tanke på min hörselskada. (Jag är döv på ena örat, men med superstark höris hör 25% på dövörat och så har jag en måttlig hörselnedsättning på det andra örat)

/Désirée

Maria
0

#7 Jag har läst hur mycket som helst på min större platta men den är såpass tung att det blir obekvämt i sängen så därför gillar jag denna lilla så bra.

Sedan är jag fortfarande imponerad av hur länge batteriet håller.

Hoppas att det funkar för dig med att lyssna på poddar.

/Maria