Funderar 1
Läste en artikel på nätet om en mamma som hittat bikinis på HM för 1.5-åriga barn. Hon hade hört av sig till HM som sa att deras kunder ville ha detta. Det kom massor av åsikter om att det var helt normalt att klä blöjbarn på sex månader i bikini. Varför påstå att bikini var ett vuxenplagg- det var det inte alls. De som påstod detta var de som hade problem. Vi pratade om detta på jobbet idag och vi har tydligen problem alla Oss. Ingen tycker att blöjbarn eller småbarn ska ha bikini. En kollega, mamma till en tvååring och en tolvåring sa att "tolvåringen ska inte ha för hon har inget att ha i en bikini och att tvååringen skulle ha bikini fanns inte på någon karta alls", helt sjukt tyckte hon. Vad tycker du? Är vi tio vuxna på jobbet helt ute och cyklar?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nej verkligen inte. Det är ju helt horribelt.
/Maria
Bikini på blöjbarn? Skall inte de vara påklädda för att skyddas mot solen?🤔 Mig veterligen så finns det knappt några 1½ åriga som tjatar på sina föräldrar att de vill ha bikini! SARKASTIGT sagt!😉
Fullkomligt förkastligt!😡
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag tycker inte alls att det ska vara bikinis till barn överhuvudtaget! Det borde tas bort, eller mer utbud så folk får välja. Jag tycker att det är svårt och välja pga att det inte finns så mkt baddräkter. Nu har jag iallafall för två år fram. Fick tag på billigt. Nu i år och nästa.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
#1 tycker jag också. Men de spann verkligen loss om hur ok det var för blöjbarn med bikini. Det var inte ske att objekktifiera/sexualisera barn som någon skrev (den som skrev så ansågs som sjuk/störd) var och en fick bestämma om sitt barn och barn var söta med bikini på
Blöjbarn kan gott bada näck (badsjö/hav). Så de får lufta för en gång skull. Badkläder är ju inte det luftigaste plagg direkt.
Har en styvdotter som kom hit som 5-åring med behå & mascara. Kan inte lägga mig i direkt, då mamman köpt dessa saker. Men jag har talat om för henne vad jag tycker om saken.
Jag har sommarbilder från när jag var barn i 8 års-åldern på landet. Jag har kortbyxor och keps. Inget mer😉 Mina kompisar är klädda likadant både killar och tjejer.
/Maria
#5 Vill tro att du skojar när du säger mascara och bh för femåring. Folk är konstiga
#7 Det finns de i förskoleklass som har string också så BH och maskara låter inte omöjligt i mina öron
l'm back
#7 Önskar det vore ett skämt. Tycker det är löjligt. Berättade att bh står för bysthållare. Utan byst - ingen bysthållare. Barn ska vara barn!
Tillverkarna vet precis vad de gör dvs tillverkar de något som andra tycker är helt kucko eller fel finns det ALLTID folk som köper det.
Det finns hur många exempel som helst på detta.
Ja! Barn ska vara barn den korta tid det varar!